Adam Szejnfeld - wykształcenie
Adam Szejnfeld ma wyższe wykształcenie. W roku 1997 uzyskał tytuł magistra prawa, kończąc studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Adam Szejnfeld - kariera polityczna
Adam Szejnfeld już w latach 80’ był działaczem społecznym i związkowym. Był członkiem „Solidarności” i został internowany po ogłoszeniu stanu wojennego. Najpierw osadzono go we Wronkach, a następnie w Gębarzewie, skąd został wypuszczony w lipcu 1982 roku.
Adam Szejnfeld został radnym, a następnie burmistrzem miasta i gminy Szamocin. Później został członkiem Ruchu Obywatelskiego Akcja Demokratyczna, a w dalszej kolejności Unii Demokratycznej oraz Unii Wolności. Właśnie po starcie z listy Unii Wolności uzyskał mandat poselski w roku 1997. W roku 2001 wstąpił do Platformy Obywatelskiej i właśnie z listy tej partii trafił do Sejmu IV i V kadencji. W gabinecie cieni PO został rzecznikiem do spraw gospodarki.
Adam Szejnfeld wystartował w wyborach parlamentarnych, które odbyły się w roku 2007 i ponownie uzyskał mandat poselski. W tym samym roku w listopadzie powierzono mu funkcję wiceministra gospodarki, którą sprawował do 7 października 2009 roku, kiedy to podał się do dymisji (formalnie został odwołany 20 października). Uzyskał reelekcję po starcie w wyborach parlamentarnych w roku 2011.
W roku 2014 wystartował w wyborach do Parlamentu Europejskiego VIII kadencji i uzyskał mandat poselski. Eurodeputowanym został jako kandydat PO.
W roku 2019 nie ubiegał się jednak o reelekcję, lecz wystartował w wyborach krajowych i uzyskał mandat senatorski. Został członkiem Senatu X kadencji. Kandydował z ramienia Koalicji Obywatelskiej.
W wyborach parlamentarnych w 2023 r. został senatorem XI kadencji.
Adam Szejnfeld - życie prywatne
Adam Stanisław Szejnfeld jest synem Stanisława i Zdzisławy Szejnfeldów. Otrzymał wiele odznaczeń i wyróżnień, w tym między innymi Odznakę Honorową za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej.
Adam Szejnfeld w roku 2019 stracił prawo jazdy na 3 miesiące. Powodem była jazda w terenie zabudowanym z prędkością powyżej 100 km/h.