Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Źle się dzieje w polskiej oświacie

Osoby niepełnosprawne nie mają szans na normalne funkcjonowanie i rozwijanie się na równi ze swoimi rówieśnikami, ponieważ w Polsce dominuje tzw. kształcenie segregacyjne. O konsekwencjach oddzielania od siebie dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych pisze dzisiejsza "Rzeczpospolita".

/123RF/PICSEL

Czy uważasz, że osoby niepełnosprawne powinny mieć otwarty dostęp do szkół, w których kształcą się osoby pełnosprawne?

Konieczność zmian w polskim szkolnictwie sugeruje rzecznik praw obywatelskich prof. Irena Lipowicz, która uważa, że system pracy z uczniami niepełnosprawnymi jest przestarzały.

Prezydent Bronisław Komorowski ratyfikował we wrześniu ubiegłego roku Konwencję ONZ o Prawach osób Niepełnosprawnych.

Lipowicz, powołując się na ten dokument, apeluje o wdrożenie tzw. edukacji włączającej, która zapewni niepełnosprawnym otwarty dostęp do szkół, w których kształcą się osoby pełnosprawne.

Jak wynika z raportu "Równe szanse w dostępie do edukacji osób z niepełnosprawnościami", ponad połowa niepełnosprawnych dzieci i młodzieży uczy się w szkołach specjalnych. W miastach, które liczą powyżej 5 tys. mieszkańców udział ten wzrasta do 61 proc. - czytamy w "Rzeczpospolitej".

INTERIA.PL

Zobacz także