Profil zaufany jest ważny przez trzy lata. Dzięki niemu można logować się do usług publicznych i składać podpis zaufany. W czasie pandemii jego ważność była przedłużana automatycznie, ale od teraz trzeba to robić samodzielnie. Wraz z końcem października 5,5 mln profili straciło swoją ważność. Ministerstwo Cyfryzacji przypominało o przedłużeniu ważności profilu, ale część osób nie zrobiła tego przed końcem miesiąca. Resort informuje, że mimo iż profil wygasł, to założone przez nas konto jest nadal aktywne i można założyć tam nowy profil zaufany. Profil zaufany. Jak założyć nowy? Aby założyć nowy profil zaufany należy wejść na stronę pz.gov.pl i zalogować się na swoje konto. Tam w zakładce "Załóż nowy profil zaufany" należy wybrać jedną z opcji: "Załóż profil zaufany przez bank lub innego dostawcę" lub "Załóż profil zaufany e-dowodem", a następnie podążać za wskazanymi na stronie instrukcjami. Jeśli jednak nie możesz się zalogować na swoje konto albo go nie posiadasz, to na stronie pz.gov.pl wybierz opcję "Zarejestruj się", a potwierdzić swoją tożsamość przez wybraną opcję. Profil zaufany. Jak potwierdzić tożsamość? Tożsamość w profilu zaufanym można potwierdzić korzystając z jednej z czterech metod - bankowości elektronicznej, wideo weryfikacji, wykorzystania dowodu osobistego z warstwą elektroniczną lub potwierdzenia tożsamości w jednej z placówek, m.in. w oddziałach w ZUS, urzędach gmin i urzędach skarbowych. Osoby, które mają problem z założeniem konta lub nowego profilu, mogą skierować swoje pytania na adres mailowy: pz-pomoc@coi.gov.pl lub zadzwonić na numer +48(42)253 54 50. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-18.00. *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!