Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Wojsko wyciągnęło wnioski z katastrofy CAS-y

Po katastrofie samolotu CASA pod Mirosławcem, w której 23 stycznia 2008 r. zginęło 20 lotników, wojsko stawia na bezpieczeństwo, zmienia przepisy, inwestuje w szkolenia i sprzęt - pisze "Gazeta Wyborcza".

Dowództwo Sił Powietrznych przyznaje, że katastrofa przyspieszyła zmiany w wojskowym lotnictwie w Polsce. Lotnictwo wojskowe po wytknięciu przez komisję błędów musiało wiele zmienić.

Między innymi w ekspresowym tempie dostosowało wewnętrzne przepisy dotyczące pilotowania i nawigacji do międzynarodowych norm cywilnych.

Okazało się, że pilotów można szkolić nie tylko w Hiszpanii, u producenta CAS-y, ale również w Polsce. MON stara się teraz, by w kraju powstało, w ramach umowy offsetowej, centrum serwisowe samolotów CASA. I to tu, a nie w Hiszpanii, będą odbywały się bardziej skomplikowane naprawy tych maszyn.

W Mirosławcu zadziałał system precyzyjnego naprowadzania samolotu ILS (Instrument Landing System). Bezpieczeństwo w powietrzu zapewnić mają kolejne zakupy.

Więcej na ten temat - w dzisiejszym wydaniu "GW".

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także