Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

"Polska chce się pokazać jako ważny gracz"

Polska chce na całym świecie promować swoją prezydencję w UE. Na wstępnej liście miast, w których mamy się pokazać, znajdują się m.in. Pekin, Moskwa, Tokio i główne stolice europejskie - dowiedział się "Dziennik".

/AFP

Lista nie jest jeszcze zamknięta, musi ją zaakceptować szef MSZ. Resort nie chce zdradzać szczegółów.

Z informacji "Dz" wynika, że w MSZ trwają dyskusje strategiczne w sprawie miast. - Środki są ograniczone, więc trzeba dobrze się zastanowić. Np. Chiny są ważne, ale taka promocja wiązałaby się z dużymi kosztami - uważa jeden z rozmówców gazety z MSZ. Pod znakiem zapytania stoją też np. Indie i Nowy Jork.

Jeszcze większy nacisk rząd położy na promocję w samej Unii: Brukseli, Berlinie, Paryżu i innych europejskich stolicach.

- Polska chce się pokazać jako ważny gracz - mówi "Dz" Mikołaj Dowgielewicz, szef UKiE. - Podstawowe kryterium jest jedno: skupiamy się na największych - dodaje. Jest tylko jeden problem: pieniądze. Szef UKiE przyznaje, że budżet na promocję jest skromny. Dlatego rząd liczy na sponsorów, zwłaszcza polskie przedsiębiorstwa - pisze "Dz".

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także