- Ludzie od kreowania wizerunku mają ciągle opinię czarnoksiężników, a nie normalnych specjalistów, jak np. fryzjerzy, uważa Adam Łaszyn, który doradzał podczas przedwyborczej kampanii medialnej i . Podkreśla on, że na Zachodzie czymś normalnym jest korzystanie z rad specjalistów nie tylko w okresie przedwyborczym. - W Polsce politycy uznają, że jest to konieczne tylko wtedy, gdy zbliża się kampania. Jego zdaniem jest to pozostałość po PRL, gdy wszelkie działania związane z kreowaniem wizerunku kojarzyły się z Jerzym Urbanem i kłamstwem. Dlaczego politycy coraz częściej szukają porad specjalistów? - Mamy do czynienia z permanentną kampanią wyborczą. Od 2005 roku odbyły się w Polsce już cztery kampanie, wkrótce będą wybory do Parlamentu Europejskiego, tłumaczy prof. Piotr Pawełczyk, który zajmuje się tematyką marketingu politycznego. - Dlatego polscy politycy zaczynają rozumieć, że o wizerunek polityczny muszą dbać także w okresie kadencji. Jedna poważna wpadka może bowiem zniweczyć całą karierą. Potwierdza to Maciej Płażyński, który kiedyś współpracował z Erykiem Mistewiczem, zajmującym się profesjonalnie wizerunkiem polityków. - Czy się to komuś podoba, czy nie, to dzisiaj konieczność, mówi były marszałek Sejmu. Najlepiej widać to po Donaldzie Tusku, nad którego wizerunkiem pracuje z powodzeniem kilku specjalistów, podkreśla Płażyński.