Plany Elona Muska w ogniu krytyki. Reaguje Muzeum Auschwitz

Oprac.: Łukasz Olender

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Super
relevant
1,5 tys.
Udostępnij

Władze Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau skrytykowały plany właściciela Twittera (obecnie znanego jako X). To reakcja na zapowiedź Elona Muska, który planuje znieść na platformie możliwość blokowania publicznych wpisów.

Muzeum Auschwitz reaguje na decyzję Elona Muska
Muzeum Auschwitz reaguje na decyzję Elona MuskaALAIN JOCARDAFP

"Brak reakcji na antysemickie i negujące Holokaust komentarze, które pojawiają się pod naszymi postami upamiętniającymi ofiary Auschwitz, szkodziłyby ich pamięci. Zdecydowaliśmy się blokować użytkowników, którzy promują kłamstwo oświęcimskie i nienawiść. Decyzja ta wynika z naszego głębokiego oddania naszej misji. Potrzebujemy do tego bezpiecznej przestrzeni" - napisały władze Muzeum Auschwitz na anglojęzycznym koncie na Twitterze w odpowiedzi na propozycję Elona Muska.

Jako dowód autorzy wpisu dołączyły zrzuty ekranu dokumentujące przykłady mowy nienawiści, z którą musi mierzyć się Muzeum na Twitterze. 

Blokowanie nienawistnych komentarzy pomaga chronić pamięć ofiar

Dalej w oświadczeniu napisano, że blokowanie niektórych komentarzy pod wpisami pomagało Muzeum powstrzymywać propagowanie nienawiści i chronić pamięć ofiar zamordowanych w Auschwitz. Równocześnie zgłaszanie wpisów, często pozostaje bez reakcji.

"Często zgłaszanie relacji, które szerzą wrogość, pozostaje bez odpowiedzi. Blokowanie jest sposobem na ochronę pamięci o ludziach, którzy cierpieli i zostali zamordowani w Auschwitz" - napisali autorzy oświadczenia.

Elon Musk przejął Twittera w październiku 2022 r. za 44 mld dolarów. Od tego czasu drastycznie zredukował personel, zaczął nadzorować kontrowersyjne zmiany polityczne, na swoim koncie dzielił się teoriami doprowadzającymi do burzliwych sprzeczek. Pod koniec lipca Musk zmienił nazwę Twittera na X.

Jak podkreślają amerykańskie media, zmiany nie pomagają firmie. Platforma jest zadłużona i grozi jej bankructwo

"New York Times", powołując się na wewnętrzną prezentację firmy, przekazał, że przychody reklamowe Twittera w USA w ciągu pięciu tygodni od 1 kwietnia do pierwszego tygodnia maja zmniejszyły się o 59 proc. rok do roku.

***

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

"Prezydenci i premierzy": Referendum razem z wyboramiPolsat NewsPolsat News
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
832
Super
relevant
311
Hahaha
haha
177
Szok
shock
89
Smutny
sad
55
Zły
angry
42
Lubię to
like
Super
relevant
1,5 tys.
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Przejdź na