Pielgrzymka bez golizny
Ona dyszy, on dyszy, ich ciała spocone i splecione - wiadomo, o co chodzi. W tle rozgrywa się jakiś mecz. To reklama nowego telewizora. Właśnie taka reklama zniknie z ekranów TVP na czas papieskiej pielgrzymki Benedykta XVI do Polski - pisze "Gazeta Wyborcza".
Z TVP zniknąć mają wtedy wulgarność, erotyzm, przemoc i golizna. - Chcemy, by widzowie nastawieni na relacje z mszy świętej nie czuli się urażeni formą i treścią, która nie pasuje do podniosłej atmosfery wizyty papieża - mówi szef Biura Reklamy Zbigniew Badziak. Natomiast tuż przed i po relacjach z mszy świętej bloków reklamowych w ogóle nie będzie.
Papież będzie gościł w Polsce od 25 do 28 maja. Jak pisze "GW", Biuro Reklamy już ustaliło, że zdjęte zostaną reklamy: piwa, produktów imitujących piwo oraz zakładów piwowarskich; o sponsorowaniu imprez masowych przez producentów napojów o zawartości do 18 proc. alkoholu; produktów higieny intymnej; środków antykoncepcyjnych; bielizny osobistej; materiałów wybuchowych, łatwopalnych i innych produktów niebezpiecznych; inne, które mogłyby kolidować z podniosłym charakterem transmitowanych uroczystości.
Reklamy, które mogą urazić wrażliwszych widzów, będzie wyłuskiwać specjalna komisja kolaudacyjna, która od 15 maja zacznie działać w TVP. W jej skład wyjątkowo wejdzie przedstawiciel redakcji katolickiej.