Przewoźnicy realizują aktualnie niewiele lotów z uwagi na zamknięcie połączeń na całym świecie. Odmrażanie gospodarki skłania jednak do zmian, o których powoli zaczynają informować swoich przyszłych podróżnych. O szczegółach piszą także zagraniczne media. Maseczki na pokładzie Wielu przewoźników, w tym np. JetBlue Airways, American Airlines, czy Air France będą rozdawać swoim pasażerom maseczki ochronne. Personel pokładowy również będzie zobowiązany do zakrywania nosa i ust, a także noszenia rękawiczek. Niektóre linie przewidują nawet kombinezony ochronne dla personelu, który ma bezpośrednią styczność z podróżującymi. Linie informują również o nowych procedurach dezynfekcji powierzchni w samolocie. Mniej pasażerów Linie wskazują również, że konieczne będzie dostosowanie się do zaleceń o większym dystansie społecznym. Oznacza to, że podczas podróży w samolocie przebywać będzie mniej osób niż do tej pory. Na taki ruch zdecyduje się np. Air France. Z kolei Wizz Air zamierza blokować pasażerom możliwość rezerwacji środkowego siedzenia. Procedury online Aby unikać jak najmniejszej styczności między pasażerami a obsługą, linie decydują się także na przeniesienie większej liczby procedur do internetu. Wizz Air planuje wprowadzenie systemu odprawy online i przeniesienie wszelkich płatności do sieci. Posiłki na pokładzie Linie planują również ograniczenia w serwowaniu posiłków na pokładzie. Niektóre linie na krótkich trasach zrezygnują z nich całkowicie. Podczas dłuższej podróży zamówienie jedzenia będzie możliwe, ale posiłki będą podawane w specjalnie zapakowanych pojemnikach. Na takie działanie decyduje się m.in. Air France. Bagaż Pojawiają się również pomysły o zmianach w bagażu podręcznym. Linie Emirates planują, aby pasażer mógł wnieść do samolotu jedynie laptop, torebkę lub niezbędne akcesoria dla dzieci. Wszelkie inne przedmioty mają się znaleźć wyłącznie w bagażu rejestrowanym.