Podróżni niezadowoleni z amerykańskich lotnisk
Pasażerowie ciągle nie są zadowoleni z usług amerykańskich lotnisk - wynika z raportu przygotowanego przez agencję badań rynku J.D. Power and Associates z Kalifornii. Średni poziom zadowolenia wyniósł 690 na 1000 punktów, w porównaniu do 675 pkt w 2008 roku.
W badaniach oceniających poziom satysfakcji z usług portów lotniczych w Ameryce Płn. (North America Airport Satisfaction Study) pasażerowie narzekają przeważnie na długie kolejki do odprawy, opóźnienia w odbiorze bagażu, warunki w terminalach i drogie parkingi.
Ankietowani najlepiej ocenili lotnisko w Detroit w stanie Michigan (705 pkt), które znalazło się na pierwszym miejscu na liście 19 największych amerykańskich portów lotniczych, obsługujących ok. 30 mln pasażerów rocznie. Międzynarodowe lotnisko w Atlancie (666 pkt) i O'Hare w Chicago (639 pkt), na których ruch jest największy, znalazły się odpowiednio na 10. i 14. miejscu.
Wśród średnich portów lotniczych w USA, przez które rocznie przewija się od 10 do 30 mln osób, pasażerowie najwyżej ocenili międzynarodowe lotnisko w Kansas City (742 pkt). Midway (684 pkt), drugie z chicagowskich lotnisk, które w ubiegłym roku było w tej kategorii pierwsze, spadło w rankingu najlepszych średnich lotnisk w USA na 9. pozycję. Najgorzej oceniono nowojorską LaGuardię (604 pkt).
Z kolei międzynarodowy port lotniczy w Indianapolis (777 pkt) został najwyżej oceniony w kategorii małych lotnisk, z których rocznie korzysta mniej niż 10 mln pasażerów.
Agencja badań rynku J.D. Power and Associates zwraca uwagę, że mimo wielu nowych rozwiązań, które wprowadzono na lotniskach w ciągu ostatniej dekady, pasażerowie najwięcej uwagi przywiązują do rzeczy podstawowych, które mają wpływ na odczuwany przez nich komfort podróży, takich jak odbiór bagażu czy oznakowanie terminali.
Odnotowano też, że podróżni zadowoleni z usług lotniska wydają tam więcej pieniędzy, średnio 20,55 dolara, w porównaniu do "niezadowolonych", którzy przeznaczają na to 14,12 dolara.
W badaniach agencji J.D. Power and Associates, przeprowadzonych od stycznia do grudnia 2009, udział wzięło ponad 12 tys. pasażerów linii lotniczych.
INTERIA.PL/PAP