Jak czytamy na stronie toruńskiej placówki, w roku szkolnym, który właśnie dobiega końca, dzieci uczęszczające do klas pierwszych brały udział w lekcjach pod hasłem "Poczuj chemię do Jezusa". "Za pomocą bezpiecznej chemii poznawały istotę sakramentów świętych" - podkreślono. Przeprowadzono siedem takich zajęć z wykorzystaniem eksperymentów chemicznych. "Uczniowie nie tylko obserwowali, ale również sami wykonywali doświadczenia" - dodano. Wydarzenie określono "innowacją pedagogiczną". "To jakieś żarty?" Zdjęcia z dziećmi bawiącymi się podczas lekcji opublikowano na stronie internetowej szkoły oraz na facebookowym profilu. Z tego drugiego - po komentarzach internautów - zniknęły. "Rozumiem, że wszystko odbywało się na lekcji religii?"; "To są jakieś żarty? Chętnie bym zobaczył chemiczny eksperyment sakramentu bierzmowania, pokuty lub małżeństwa"; "Na czym polega ta innowacja, gdzie można znaleźć informacje jej dotyczące?" - brzmiały niektóre z nich. "Dzieci były zachwycone, żaden rodzic się nie skarżył" Do sprawy - w oświadczeniu przesłanym Interii - odniosła się dyrektor placówki Ewa Lerman. "Inspiracją do uatrakcyjnienia zajęć religii był kanał na YouTube 'W Bożej obecności' prowadzony przez dwóch katolickich księży. Innowacyjność polegała na połączeniu prostych doświadczeń chemicznych z treściami religijnymi, dotyczącymi sakramentów świętych, aby ułatwić dzieciom zrozumienie istoty sakramentów. Celem było poszerzenie wiedzy na temat istoty sakramentów świętych, wzrost zainteresowania przedmiotem, wzrost zainteresowania uczniów w poznawanie prawd wiary, zwiększenie efektywności nauczania oraz zaciekawienie uczniów chemią" - czytamy. Dodała, że "dzieci były zachwycone zajęciami i wykazywały się dużym zaangażowaniem". "Przedmiotowa innowacja pedagogiczna została pozytywnie zaopiniowana przez radę pedagogiczną, a następnie zatwierdzona przez dyrektora do realizacji. Na jednej z lekcji obecna była w ramach nadzoru pedagogicznego wicedyrektor Karina Sikorska" - podkreśliła. Jak wymieniła dyrektor, na religię w SP35 uczęszczają dzieci, których rodzice złożyli pozytywne deklaracje. Lekcje organizowane są na pierwszych lub ostatnich godzinach lekcyjnych.