Unieważniono przetarg na mundurki
Po interwencji "Gazety Krakowskiej" MEN unieważnił przetarg na kampanię reklamową mundurków W środę ujawniliśmy, że do przetargu na wykonanie kampanii reklamowej dla MEN zgłosiły się tylko dwie firmy. Minister Giertych zdecydował, że przetarg unieważni.
Zdaniem Piotra Pakuły z agencji reklamowej dsk, Minister unieważnia przetarg z?powodu medialnego szumu, bez merytorycznych podstaw. Poza tym na stronie internetowej MEN powinna pojawić się informacja o tym i uzasadnienie - donosi "Gazeta Krakowska".
Chętnych do udziału w przetargu byłoby więcej, ale nie byli w?stanie spełnić kontrowersyjnych oczekiwań resortu edukacji. Na taką barierę natknęła się warszawska agencja reklamowa dsk, która już trzy dni przed upływem terminu zgłoszeń (minął w?poniedziałek) wysłała MEN protest przeciwko ograniczaniu uczciwej konkurencji. W proteście zwróciła uwagę, iż stawia warunek posiadania nośników reklamowych w?warszawskim metrze, gdzie wyłączność ma firma Stroer ? jedną z dwóch firm, które się zgłosiły do przetargu. Piotr Pakuła, szef mediów dsk zwracał uwagę, że warunki nie dają szans na udział innym firmom. Właśnie dlatego nie wystartowała firma outdoorowa AMS. Dzień po środowej publikacji "Gazety Krakowskiej" sprawę nagłośniły również inne media, a Minister Giertych podczas konferencji prasowej powiedział, że nie wie czy w ogóle zrobi kampanię, skoro dziennikarze go tak o wszystko atakują. ? Stroer przyjął do wiadomości podjętą decyzję ? skomentowała wczoraj wiadomość o unieważnieniu Magdalena Kędzia, szef ds. PR grupy Stroer. ? Są określone przepisy, które mówią w jakich sytuacjach unieważnia się przetarg np. kiedy zamówienie zawiera wady które nie pozwalają go rozstrzygnąć ? mówi Piotr Pakuła, szef mediów dsk. Jego zdaniem, MEN powinno albo odrzucić protest dsk, albo go uznać i zmienić stawiane warunki przetargu na kampanię reklamową mundurków tak, by dopuścić większą konkurencję. ? Wtedy na równych warunkach wiele firm, także i my będzie mogło przystąpić do przetargu ? zapowiada. Wobec braku informacji o unieważnieniu w Biuletynie Informacji Publicznej MEN komentuje: Uwierzę, kiedy zobaczę. Niestety, zadawane przez nas od rana pytanie o powód unieważnienia przetargu pozostało bez odpowiedzi, podobnie jak o to, czy zostanie ogłoszony kolejny. Po południu nadeszła odpowiedź od jednego z pracowników biura prasowego MEN. ?W chwili obecnej mogę Panią jedynie poinformować, że Wicepremier, Minister Edukacji Narodowej Pan Roman Giertych polecił unieważnić przetarg?.
Kampania reklamowa mundurków miała ruszyć w połowie sierpnia. W miastach powyżej 100 tys. mieszkańców do jednolitych strojów miało zachęcać 900 billboardów, a w mniejszych ? 300. MEN chciało na to wydać 655 tys. złotych. Na razie nie wiadomo, czy minister ogłosi kolejny przetarg. ? Jeżeli zostałby ponownie rozpisany, byłby dla nas interesujący, tak jak każde większe zlecenie. Pewnie wzięlibyśmy w nim udział, gdyby warunki zostały zmienione. Nasz przykład pokazuje, że na pewno jeszcze ktoś by się zgłosił ? mówi Grażyna Gołębiowska, rzecznik prasowy firmy outdoorowej AMS.