Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Ukończenie A2 przed Euro 2012 coraz mniej realne

Ukończenie odcinka autostrady A2 ze Strykowa do Konotopy przed Euro 2012 jest coraz mniej realne - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

/Reporter

Według gazety, Eurovia, która miała zastąpić na budowie chiński COVEC, po dwóch tygodniach rozmów zażądała nowego harmonogramu inwestycji. Francuskie konsorcjum nie chce płacić kar za opóźnienia.

"DGP" informuje też, że Eurovia zażądała za budowę 2 z 5 odcinków trasy, budowanych wcześniej przez COVEC, półtora miliarda złotych. To dwa razy więcej niż Chińczycy.

W ubiegłym tygodniu minister infrastruktury nie wykluczał, że umowy na dokończenie A2 będą podpisane do końca miesiąca. Wcześniej premier zapowiadał, że na Euro 2012 autostrada będzie przejezdna. Dlatego GDDKiA chce, by potencjalny wykonawca do 15 listopada położył jej pierwszą warstwę - betonową podbudowę. W połowie kwietnia przyszłego roku ma już leżeć tak zwana wiążąca część drogi, a 30 maja 2012 ma być zagwarantowana jej przejezdność. Za każde opóźnienie ma grozić kara w wysokości 0,02 procent wartości wynegocjowanego kontraktu.

"Dziennik" pisze, że wszyscy zainteresowani dokończeniem budowy A2 wliczyli kary w proponowaną cenę.

Zaangażowane do innego odcinka budowanego wcześniej przez COVEC Dolnośląskie Surowce Skalne przedstawiły niższą cenę - blisko miliarda złotych. Gazeta przypomina, że giełdowa spółka zainwestowała 108 milionów w zakup od Skarbu Państwa Kieleckich Kopalni Surowców Mineralnych, z myślą o kontraktach na A2. Po zerwaniu umowy z COVEC, DSS zostały bez głównego wykonawcy i z hałdami surowców do budowy dróg.

Według "Dziennika", spółka składając tak niską ofertę, liczy na przynajmniej częściowy zwrot tych pieniędzy. Z informacji gazety wynika, że w czwartek ogłosiła ona, że akceptuje rządowe warunki i jest gotowa podpisać kontrakt, zgodziła się też na zapłatę kar umownych za opóźnienia.

IAR/PAP

Zobacz także