Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Rzecznik chce walczyć z seksistowskimi reklamami

Rzecznik Praw Obywatelskich ruszył na wojnę z seksistowskimi reklamami. Namawia minister Radziszewską do opracowania nowego kodeksu etyki reklamy - donosi "Metro".

/East News

Janusz Kochanowski przesłał do Elżbiety Radziszewskiej, rządowego pełnomocnika ds. równego traktowania, wniosek o zajęcie się sprawą reklam dyskryminujących kobiety.

- Dostaliśmy kilkanaście listów, w których zarówno kobiety, jak i mężczyźni skarżyli się na krzywdzące dla pań reklamy, na to, że kobieta sprowadzana jest w reklamie do roli obiektu seksualnego. Liczymy, że minister Radziszewska opracuje metody, np. w postaci kodeksu dobrych praktyk, dzięki którym uda się wyeliminować z mediów dyskryminację - mówi Mirosław Wróblewski z biura RPO.

Zdaniem prof. Beaty Łaciak, specjalistki od wizerunku kobiety w mediach, seksistowskich reklam nie jest więcej niż kilka lat temu. Po prostu rośnie społeczna niechęć wobec nich. Według Rady Reklamy (stowarzyszenie agencji reklamowych) problemem dla Polaków są raczej reklamy godzące w uczucia religijne. W ub. roku na 460 skarg na reklamy niemal 300 dotyczyło tego obszaru.

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także