Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Przetarg z politycznym lobbingiem?

Kanadyjsko-szwajcarska Pirania, austriacki Pandur czy może fiński AMV - na początku listopada rozstrzygnie się, kto wygra przetarg na dostawę opancerzonych transporterów kołowych. Kontrakt będzie miał wartość ponad 1 mld zł. W grę wchodzą też trzy polskie firmy, które mogą realizować zamówienie. Przy okazji przetargu mówi się już o politycznym lobbingu na rzecz jednego z oferentów.

Polskie firmy, które mogłyby zrealizować kontrakt to: Huta Stalowa Wola, gliwicki "Obrum" i Wojskowe Zakłady Mechaniczne w Siemianowicach Śląskich.

Mówienie o lobbingu na rzecz Śląska Szef "Obrumu" nazywam nieuczciwą atmosferą. Taki pomysł musiał powstać, żeby nas deprecjonować. Nie chcę podejrzewać głośno, że zrobiła to konkurencja - mówi Henryk Knapczyk.

Gliwicki "Obrum" jest częścią konsorcjum, w skład którego wchodzi również "Steyer". Austriacka firma proponuje offset o wartości 1 mld dolarow, na którym skorzystałaby również Huta Stalowa Wola, czyli konkurencyjna firma.

Na produkcję transporterów w Stalowej Woli kredytu w wysokości 1 mld dolarów zamierza udzielić Kanada. Jednak kredyt to nie to samo co offset i Stalowa Wola będzie musiała kiedyś zwrócić te pieniądze.

RMF

Zobacz także