Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Procesy ws. Heweliusza od nowa?

Beton może się okazać przełomowym dowodem w sprawie katastrofy promu Jan Heweliusz. Dzięki niemu procesy w sprawie tragedii, w której zginęło 55 osób, mogą zacząć się od nowa. Wszystko za sprawą austriackiego kierowcy, walczącego o odszkodowanie za towar i ciężarówkę, które zatonęły wraz z Heweliuszem.

Betonowe płyty odnajdują teraz płetwonurkowie penetrujący wrak promu. Jest niemal pewne, że betonem pokryto jeden z pokładów. - Statki nie mogą być tak budowane; nie wolno używać betonu do konstrukcji statku - mówi ekspert w dziedzinie żeglugi morskiej kpt. Marek Błuś:

A w tym przypadku - dodaje - beton znalazł się na wysokości 17 metrów nad stępką, co w zasadniczy sposób zmieniło stateczność statku, to znaczy pogorszyło.

Teraz jeśli jakikolwiek sąd uzna, że betonowy pokład przyczynił się do zatonięcia promu, procesy o odszkodowania ruszą od nowa.

Przypomnijmy, Jan Heweliusz zatonął 13 stycznia 1993 roku. Zginęło 55 osób, wszyscy pasażerowie. Uratowano jedynie 9 członków załogi.

RMF

Zobacz także