By się o tym przekonać wystarczy obserwować ekspansję niemieckiego koncernu Axela Springera, który właśnie kupuje 25 proc. akcji Polsatu. Koncern ten już od dłuższego czasu zdobywa w Polsce coraz silniejszą pozycję. Jego tabloid "Fakt" znajduje się na pierwszym miejscu listy najlepiej sprzedających się gazet w Polsce. Na trzecim miejscu tej listy, tuż za "Gazetą Wyborczą" wydawaną przez Agorę, znajduje się należący także do Axela Springera "Dziennik". Koncern wydaje też m.in. "Newsweeka", "Forbesa", "Panią Domu", "Olivię", "Dziewczynę", "Auto Świat". Niedawno uruchomił portal "Dziennika", który ma mu pomóc w podboju internetu - wylicza dziennik. - W sprawie tej ekspansji medialnej powinny zabrać głos Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - przyznaje poseł SLD, członek sejmowej komisji ds. mediów Jerzy Wenderlich. Członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, desygnowany przez LPR Lech Haydukiewicz zamierza wnieść pod obrady tego ciała sprawę kupna 25,1 proc. udziałów Polsatu przez Axela Springera. Ekspansja niemieckiego potentata to nie jedyny przejaw wykupywania kluczowych polskich mediów przez zagraniczne koncerny. Już od dawna np. większość lokalnych gazet jest w rękach niemieckich, a także norweskiego koncernu Orkla. Duże udziały w polskich mediach mają też Francuzi. W czerwcu br. udziały w telewizji Puls nabył brytyjski magnat medialny Rupert Murdoch - podaje "Trybuna".