W dniach 25-28 marca 2022 roku firma Research Partner przeprowadziła na panelu Ariadna badanie dotyczące skłonności Polaków do zakupów w międzynarodowych sieciach sklepów, które nie wycofały się z Rosji po rozpoczęciu wojny z Ukrainą. 65 proc. respondentów deklaruje, że nie będzie kupować produktów w takich sieciach handlowych. "Zdecydowanie tak" odpowiedziało 36 proc. badanych, a kolejne 29 proc. "raczej tak". Tylko 16 proc. stwierdziło, że dalej będzie robić zakupy w tych sklepach, a 19 proc. ankietowanych nie wyrobiło sobie dotąd zdania na ten temat. Wyniki badania pokazują, że najbardziej radykalnie do tej kwestii podchodzą respondenci powyżej 55. roku życia - aż 44 proc. z nich nie zamierza dokonywać zakupów we wspomnianych sklepach. Wśród ankietowanych poniżej 34. roku życia wskaźnik ten nie przekracza 30 proc.ZOBACZ TEŻ: Polska firma na "liście wstydu". Mimo zapowiedzi nie wycofała się z Rosji *** Badanie zostało przeprowadzone przez Research Partner na Panelu Badawczym ARIADNA w dniach 25-28.03.2022, na ogólnopolskiej próbie 1056 osób w wieku 18+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.