Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Partyjne think tanki zamiast spotów?

Platforma Obywatelska proponuje, by jedna czwarta pieniędzy, które partie dostają z budżetu, szła na ekspertów i seminaria. Pieniędzmi miałyby zarządzać fundacje - informuje "Gazeta Wyborcza".

Przepisy przewidują, że partie mogą wydać na prace eksperckie 15 proc. subwencji. Nie muszą, więc wolą reklamować się w telewizji.

Grupa posłów PO chce zakazać partiom płatnych reklam w TV, radiu i na billboardach powyżej 2 m kw. Zamiast tego 25 proc. subwencji musiałyby wydawać na prace eksperckie i seminaria. Jeśli partia nie założy fundacji, pieniądze przepadną.

Projekt ustawy ma być przeniesieniem na polski grunt niemieckiego prawa o fundacjach politycznych. Tam powiązane z partiami think tanki mają wieloletnią tradycję.

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także