Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Języki są dla nas obce

Najwyższa Izba Kontroli po sprawdzeniu poziomu nauczania języków obcych w ponad 60 szkołach stwierdziła, że w tej dziedzinie jest źle. Mamy za duże grupy w klasach, nie ma odpowiednich programów, a nauczyciele nie są odpowiednio wyedukowani.

Języków najlepiej się uczyć w małych grupach. Szkolna rzeczywistość jednak jest zupełnie inna. Nauczyciele nie dość, że sami nie są wystarczająco wyedukowani to korzystają jeszcze z nieodpowiednich podręczników. Problem dotyczy głównie małych miast i wsi.

- Nauczyciele zostali przekwalifikowani np. z nauczycieli języka rosyjskiego na nauczycieli języka angielskiego czy niemieckiego - mówi wiceprezes NIK, Jacek Jezierski. Wnioskuje on do resortu edukacji przede wszystkim o przyspieszenie rozpoczęcia nauki języków obcych. Według Izby, uczniowie powinni uczyć się języków już od pierwszej klasy podstawówki, a nie od czwartej jak to jest teraz.

RMF

Zobacz także