5 finalistów jury wyłoniło spośród 1778 prac nadesłanych do konkursu. Prace dzieci promują bezpieczeństwo poprzez podkreślanie znaczenia myślenia, odpowiedzialności i możliwości wyboru. Tegoroczny konkurs odbył się pod hasłem "Bezpieczeństwo pieszych to również nasza sprawa!". - Naszym celem jest uwrażliwienie dzieci na niebezpieczeństwa, jakie mogą spotkać je na drodze - powiedział Paweł Kowalski z Renault Polska. - W nadesłanych pracach, często zaskakująco dojrzałych, wyraźnie widać, że najmłodsi świadomi są tego jak istotne jest ich własne odpowiedzialne zachowanie. Dużą rolę w podnoszeniu świadomości dzieci odgrywają wspólne inicjatywy w szkole, lekcje wychowania komunikacyjnego a także nasz konkurs, promujący bezpieczeństwo poprzez realizację zasady "bawiąc - uczyć". Mamy nadzieję, że w przyszłości po polskich drogach będzie poruszać się zdecydowanie więcej odpowiedzialnych kierowców i pieszych - mówi Kowalski. W tym roku w finale spotkało się pięć klas wybranych przez jury spośród ponad 1700 uczestników. Do finału przeszły:Klasa 6a - szkoła podstawowa nr 11, Jelenia GóraKlasa 4c - szkoła podstawowa nr 11, Zduńska WolaKlasa 6 - szkoła podstawowa nr 4, GryficeKlasa 3 - Publiczna Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół Samorządowych w Załęczu Wielkim, Pątnów (woj. łódzkie)Klasa 6b - szkoła podstawowa nr 3, Łęczyca. Jury dodatkowo wyróżniło trzy klasy:Klasa 5b - szkoła podstawowa 7, Chojnice - wyróżnienie za oryginalny przekaz i dojrzałość w przedstawieniu problematykiKlasa 5b - szkoła podstawowa nr 23, Wrocław - wyróżnienie za dodatkowe wartości artystyczneKlasa 6b - szkoła podstawowa w Żarnowie - wyróżnienie za pomysłowość. Dzieci dzieciom Sposób postrzegania przez dzieci problemów związanych z bezpieczeństwem i pomysły na ich rozwiązanie są bardzo ciekawe. Hasła proponowane przez dzieci są wyjątkowo nośne i warto je wykorzystać. Przesłania wymyślone przez najmłodszych powinny dotrzeć do jak największej liczby odbiorców programu: dzieci, a także do ich rodziców i innych dorosłych. Z prac finałowych przygotowanych przez dzieci powstaną plakaty. Zostaną wydrukowane w nakładzie 50 egzemplarzy każdy i rozpowszechnione we współpracy z Renault. Organizator konkursu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" zachęca szkoły, aby z przygotowanych prac zorganizowały u siebie i w okolicy akcję plakatową. Ważne jest, by akcja zwróci uwagę odbiorców na problemy związane z bezpieczeństwem, zmobilizuje do większej ostrożności na drogach, podkreśli wagę kultury osobistej, wyrozumiałości, rozsądku, odpowiedzialności i cierpliwości. Portal INTERIA.PL była patronem medialnym konkursu.