Kawałek mięsa w ramach dekoracji i sos wieprzowy trudno określić jako elementy idealnie pasujące do kawy. Jednak nie dla chińskiego Starbucksa, który nową pozycję - kawę o smaku wieprzowiny - postanowił wprowadzić do swojego menu z okazji Księżycowego Nowego Roku. Zgodnie z tłumaczeniami napój ma mieć "ciekawy" smak i zapewnić dobrobyt w czasie nowego chińskiego roku. Napój ma łączyć w sobie sos o smaku duszonej wieprzowiny Dongpo z espresso i mlekiem gotowanym na parze. Sos wieprzowy oraz kawałek mięsa dodawany jest w ramach dekoracji. Nowa kawa w chińskim Starbucksie. O smaku wieprzowiny Zdjęcia nowego napoju opublikował Starbucks Reserve Roastery w Szanghaju na chińskiej platformie społecznościowej Weibo. Od zwykłej fotografii kawy różni je ciemnoczerwony sos na kawowej piance oraz nadziany na szpikulec plasterek wieprzowiny, który znajduje się na brzegu kubka. Pod publikacją umieszczono podpis: "Jedzenie mięsa oznacza dobrobyt w nadchodzącym roku". Księżycowy Nowy Rok jest jednym z największych corocznych azjatyckich świąt. Spożywane podczas noworocznych uczt potrawy różnią się w zależności od regionu, często pojawiającym się jednak elementem jest duszona wieprzowina. We wpisie dodano również, że nowy napój ma wprowadzać "tradycyjne noworoczne zwyczaje do kawy". Zgodnie z deklaracjami ma on także łączyć "nieoczekiwane pikantno-słone i słodkie smaki". Tegoroczna data Księżycowego Nowego Roku przypadła 10 lutego. Zdjęcie, jak podkreśla CNN, zostało udostępnione na kilka dni wcześniej - 5 lutego. Kawa o smaku wieprzowiny. Internauci zdziwieni Co ciekawe, nowa kawowa propozycja szybko zyskała popularność w chińskich mediach społecznościowych. Użytkownicy wyrażali jednak wobec niej nie tylko sceptycyzm, ale też zaciekawienie. Wśród negatywów wskazywano wysoką ceną, ale także kwestionowano potrzebę picia napoju o takim smaku, podczas gdy duszoną wieprzowinę można po prostu zwyczajnie zjeść. "Za te pieniądze mógłbym zjeść talerz duszonej wieprzowiny, a następnie pójść do kawiarni i wypić dwie latte" - zwrócił uwagę jeden z użytkowników Weibo. Według portalu powiązanego z państwową gazetą Changjiang Daily w jednym ze sklepów w Wuhan kawa została w całości wyprzedana, a klienci określali jej smak jako "wyjątkowy". Źródło: CNN *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!