Al Jazeera America weszła na rynek w 2013 roku. Jej twórcy mieli ambitne plany, by stać się jedną z głównych telewizji newsowych w Stanach Zjednoczonych. Zatrudnili 850 pracowników i otworzyli biura w 12 miastach. I choć stacja reprezentowała wysoki poziom dziennikarski, nie była w stanie przyciągnąć przed ekrany więcej niż kilkudziesięciu tysięcy widzów w porze najwyższej oglądalności. W styczniu tego roku szefowie stacji ogłosili, że model biznesowy Al Jazeery nie sprawdza się w trudnych czasach dla amerykańskiego rynku mediów. Minionej nocy Al Jazeera America pożegnała się z widzami. - Od samego początku staraliśmy się zajmować się tematami, którymi nie zajmowały się inne media. Mamy nadzieję, że dotrzymaliśmy słowa, że byliśmy głosem pozbawionych głosu i mówiliśmy prawdę władzy. Dobranoc, żegnajcie - powiedział w ostatnim programie prezenter Al Jazeery Edward Murrow, stojąc obok ponad 100 pracowników newsroomu.