Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Gumowy skandal dyplomatyczny

Nadawana w rosyjskiej telewizji reklama znanej marki amerykańskiej gumy do żucia z podkładem muzycznym, którym okazała się melodia chińskiego hymnu, stała się przyczyną dyplomatycznej burzy między Pekinem a Moskwą. Doprowadziło to także do spadku popytu w Chinach na ten produkt.

/AFP

Jak pisze w środę agencja Reutera, po proteście ambasady chińskiej w Moskwie w związku z - jak to określono - "uszczerbkiem, jakiego doznała duma narodu chińskiego", emitowana od 1 stycznia reklama została natychmiast wycofana. Dyrektor generalny moskiewskiej agencji reklamowej, odpowiedzialnej za reklamę, określił całą sprawę jako "poważne nieporozumienie", zrzucając winę za wykorzystanie hymnu ChRL na brytyjską firmę, specjalizującą się w dostarczaniu muzycznej ilustracji do reklam filmowych.

Mimo oficjalnych przeprosin zarówno moskiewskiej firmy reklamowej jak i amerykańskiej firmy - producenta gumy do żucia, niemal 90 procent chińskich internautów, wypowiadających się w sprawie, zapowiedziało że nie wybaczy i nie zapomni wpadki producenta reklamy. Aż 17 tysięcy respondentów - według pekińskiego dziennika "China Daily" - zadeklarowało, iż więcej nie kupi feralnej gumy. Zdaniem gazety, popyt na ten produkt w Chinach wyraźnie spadł w ostatnich dniach.

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także