Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Zamieszanie z CEPiK-iem

Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców działa - twierdzi Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Ale żadnych korzyści nie mają z niej na razie ci, którym jest ona potrzebna, czyli policjanci. Nie są w stanie skutecznie łapać złodziei samochodów.

Powinno być tak, że policjant, który zatrzyma jakiś samochód, wystukuje na klawiaturze numer rejestracyjny i od razu wie, czy pojazd nie został skradziony, czy kieruje nim właściciel i kim on jest. Tyle założenia. W rzeczywistości policjant musi zadzwonić do dyżurnego, ten wysyła telegram do komendy wojewódzkiej i tam sprawdzane są informacje i również przy pomocy telegramu wraca odpowiedź. Zajmuje to kilka godzin.

To co wraca do policjantów, niestety też nie jest wiarygodne, bo dane są uaktualnienie tylko dwa razy w miesiącu. Z taką częstotliwością wojewódzkie biura informatyczne uaktualniają centralną bazę o dokumenty, które przychodzą do nich ze starostw.

System właściwie powinien zacząć działać już, ale jak zapewnia wiceszef MSWiA, umowa przewiduje zakończenie prac w ciągu dwóch lat. To co najmniej o pięć za późno i nie ma żadnej pewności, że znajdą się pieniądze na wybudowanie lokalnej sieci dochodzącej do polskich powiatów.

RMF

Zobacz także