Wyzwanie dla "GW"
Axel Springer Polska potwierdza, że 18 kwietnia wprowadzi na rynek nowy dziennik ogólnopolski. Koncern liczy na sprzedaż rzędu 160 tys. egzemplarzy. Około 80 tys. chce zabrać "Gazecie Wyborczej", a drugie tyle - dziennikom regionalnym.
Niemiecki wydawca potwierdził datę startu gazety podczas jej prezentacji w domach mediowych i u największych reklamodawców - pisze "Gazeta Prawna".
Ogólnopolska kampania reklamowa, która ruszy 14 kwietnia, prowadzona będzie w największych telewizjach, na bilboardach, w prasie i radiu. Kampania prowadzona będzie z ogromnym rozmachem i "przetoczy się przez cały kraj jak walec". Jak się dowiedzieliśmy, pod reklamę zarezerwowane są nawet podłogi i sufity w wielu punktach sprzedaży prasy.
Dziennik wzorowany jest na niemieckim "Die Welt" oraz brytyjskich "The Guardian" i "The Independent". Główny grzbiet gazety będzie miał co najmniej 40 stron, a z dodatkami może ich być nawet 60. Część gospodarcza liczyć będzie 7 stron. Gazeta jest bogato ilustrowana, a strony łamane są w siedmiu szpaltach. Każdy tekst zaczyna i kończy się na tej samej stronie.
Jakie są szanse nowego dziennika? Rafał Oracz, analityk CR Media Consulting, uważa, że nowy dziennik ma szansę zakończyć rok ze sprzedażą na poziomie około 150 tys. zł, a na realne wpływy z reklam dopiero w 2007 roku. Wątpi jednak, by "Gazeta Wyborcza" i dzienniki regionalne straciły aż tyle, ile zakłada niemiecki wydawca.