- Za niska cena może być odzwierciedleniem standardu usług, które dostaniemy na miejscu - mówi Jacek Figna z Wielkopolskiej Izby Turystycznej. - Trzeba też pamiętać, że często to co ważne napisane jest małym drukiem na dole strony - dodaje. - Trzeba też sprawdzić, czy cena wycieczki zawiera już wszystkie opłaty, np. opłatę lotniskową, transfery, ubezpieczenie - radzi Jacek Figna. A najlepiej korzystać ze sprawdzonych biur podroży, które mają rekomendację Izby Turystycznej. Wszelkie informacje - czy biuro ma potrzebne zezwolenia i czy jest ubezpieczone - znajdziemy w Centralnym Rejestrze Biur Podróży na stronach internetowych Ministerstwa Gospodarki. To oczywiście nie gwarantuje, że nie będziemy mieć kłopotów podczas wakacji, ale jeśli będą, to nie zostaniemy z bagażami na lotnisku. Ponadto łatwiej będzie domagać się odszkodowania. Skargi na nierzetelne biura podróży można składać m.in. w odpowiednich wydziałach urzędów wojewódzkich (najczęściej jest to referat ds. turystyki - red.). Adresatem wszelkich wniosków i zażaleń są także miejscowe oddziały Federacji Konsumentów i Polskiej Izby Turystycznej. Niestety, dziesiątki polskich biur podroży nie są nigdzie zrzeszone i jeśli ich szefowie uznają naszą skargę za bezprzedmiotową, to sprawiedliwości możemy szukać jedynie na drodze sądowej.