Firma ta kontrolowana jest przez koreański koncern Daewoo, który jest również właścicielem Daewoo Motor Polska. Brytyjczycy wspólnie z Polakami pracowali nad nowym modelem oznaczonym symbolem LD-100, który być może będzie produkowany w Polsce. Koreańska firma borykająca się z kłopotami szuka inwestora i jak powiedziała Beata Stopyra, rzecznik prasowy Daewoo Motor Polska, negocjacje zakończą się prawdopodobnie 20 lutego. Wiceminister przemysłu Andrzej Nowak liczy, że wygra je niemiecki koncern i zgodnie ze wstępnymi ustaleniami rozpocznie produkcję samochodu dostawczego w Lublinie, w obecnej fabryce Daewoo. Uruchomienie produkcji może kosztować Volkswagena około 50 milionów dolarów. Z pewnością na finał negocjacji oczekują z niecierpliwością pracownicy z Lublina. Koreański koncern ogłosił wczoraj, że zamyka na miesiąc fabrykę, zwolnienia dostanie również 913 spośród 4000 pracowników.