Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Volkswagen chce inwestować w Polsce

Czy niemiecki potentat samochodowy rozpocznie w Polsce produkcję samochodu dostawczego? Wszystko zależy od wyniku negocjacji z koncernem Daewoo a przede wszystkim od tego czy uda mu się przejąć udziały w brytyjskiej firmie LDV produkującej minivany.

Firma ta kontrolowana jest przez koreański koncern Daewoo, który jest również właścicielem Daewoo Motor Polska. Brytyjczycy wspólnie z Polakami pracowali nad nowym modelem oznaczonym symbolem LD-100, który być może będzie produkowany w Polsce.

Koreańska firma borykająca się z kłopotami szuka inwestora i jak powiedziała Beata Stopyra, rzecznik prasowy Daewoo Motor Polska, negocjacje zakończą się prawdopodobnie 20 lutego.

Wiceminister przemysłu Andrzej Nowak liczy, że wygra je niemiecki koncern i zgodnie ze wstępnymi ustaleniami rozpocznie produkcję samochodu dostawczego w Lublinie, w obecnej fabryce Daewoo.

Uruchomienie produkcji może kosztować Volkswagena około 50 milionów dolarów. Z pewnością na finał negocjacji oczekują z niecierpliwością pracownicy z Lublina. Koreański koncern ogłosił wczoraj, że zamyka na miesiąc fabrykę, zwolnienia dostanie również 913 spośród 4000 pracowników.

RMF

Zobacz także