Najgorzej jest w województwie lubelskim. Czarne odcinki, czyli fragmenty tras na których dochodzi do największej liczby poważnych wypadków, stanowią - uwaga - prawie 70 procent wszystkich dróg krajowych. Pozostałe odcinki są czerwone, czyli również bardzo niebezpieczne. Naukowcy przygotowując badanie analizowali 2009, 2010 i 2011 rok. Dla porównania, ex aequo drugie miejsce na tej czarnej drogowej liście województw zajmują: Małopolska i Podkarpacie. Niebezpieczne odcinki stanowią niespełna 60 procent całej infrastruktury drogowej. Gdy jednak dodamy do tego wspomniane czerwone odcinki, okaże się, że niebezpiecznych jest odpowiednio 86 procent i 83 procent dróg. W ogólnym zestawieniu źle wygląda też infrastruktura w Świętokrzyskiem - czarne i czerwone odcinki stanowią 89 procent. Najbezpieczniej możemy czuć się podróżując po Śląsku, Wielkopolsce i województwie lubuskim. Największy procentowy udział "zielonych", czyli najbardziej bezpiecznych odcinków, występuje w województwach: lubuskim (12 proc.), wielkopolskim (11 proc. i śląskim (9 proc.). Do grona bezpiecznych zalicza się również odcinki żółte. Infrastruktura co najmniej dobrze prezentuje się w województwach: śląskim (40 proc.), pomorskim (25 proc.) i wielkopolskim (21 proc.). Choć w skali kraju jest lepiej niż w poprzednich latach to i tak zastrzeżeń nie budzi zaledwie 1/7 dróg krajowych. To o 9 procent więcej niż w latach 2005 -2007. Czarnych odcinków, odcinków najwyższego ryzyka, porównując do tego samego okresu jest aż o 4,5 tys. km mniej. W ciągu analizowanych trzech lat w Polsce doszło do 10 tys. wypadków, w których zginęło prawie 4,5 tys. ludzi a 8,5 tys. trafiło do szpitali. Jak w znika z raportu, w Polsce jest 13 krytycznych drogowych odcinków. Najwięcej w województwie lubelskim. Najgorszym odcinkiem drogowym w Polsce jest niespełna 11 km fragment DK 35 pomiędzy Wałbrzychem a Świebodzicami. W ciągu trzech lat doszło tam do 49 poważnych wypadków. Numer dwa na czarnej drogowej liście to 20 km fragment krajowej 2 Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Odnotowano tam aż 52 poważne wypadki. Przedłużenie tego fragmentu - Mińsk Kałuszyn, również w ciągu krajowej dwójki też znalazło się na liście odcinków krytycznych. Na tym 24 km odcinku doszło do 42 bardzo poważnych wypadków. Najbardziej bezpieczne drogi w Polsce to autostrady. Wśród nich na czele A1 i A2.