RMF FM - mocna marka
Radio RMF FM zostało wyróżnione w rankingu "Moc marki" w kategorii telekomunikacja, media, firmy handlowe i usługowe. Konkurs organizowany przez Ernst&Young, AC Nielsen i "Rzeczpospolitą" promuje najbardziej wartościowe marki.
Klasyfikując firmy brano pod uwagę ocenę ekonomiczną i postrzeganie marki w oczach odbiorców - to decydowało o mocy marki i pozycji w rankingu. W przypadku firm medialnych, silna, rozpoznawalna marka to sygnał, że odbiorcy ufają stacji.
- Dosyć łatwo będzie dostrzec, że ta marka daje szanse lepszej pozycji w stosunku do konkurentów - mówi Krzysztof Bień, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej".
RMF okazał się również najsilniejszą marką wśród polskich stacji radiowych i znalazł się w pierwszej 20 najczęściej wybieranych marek przez respondentów, których przepytywali ankieterzy.
Już wcześniej Radio RMF FM znalazło się wśród marek cieszących się największym zaufaniem. Tak było w przypadku największego europejskiego badania konsumenckiego "European Trusted Brands". W ankiecie wzięło udział ok. 30 tys. mieszkańców naszego kontynentu. Respondenci byli proszeni o wskazanie nazw firm, które darzą największym zaufaniem.
Wśród polskich rozgłośni radiowych największym zaufaniem cieszy się RMF. Inne najwyżej notowane marki to Mercedes, IBM, Sony i Nokia, a z polskich - PKO BP, Orbis, Wedel i Hortex.