Przestajemy się nudzić
Polacy przestali się nudzić w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. Dotyczy to głównie osób w wieku 13-17 i 18-24 lata, praktycznie nie rozstających się z przenośnymi urządzeniami podłączonymi do Internetu.
Wynika to z badań Uniwersytetu Łódzkiego, przeprowadzonych na zlecenie domu mediowego PanMedia Western, a cytowanych przez "Dziennik Gazetę Prawną".
Im młodsze pokolenie tym mniejsze ryzyko nudy. W grupie mobilnych internautów każda aktywność w realu ma kontynuację w sieci. Nazywa się to smart boredom, czyli inteligentna nuda. Nasi badacze wyodrębnili kilka wzorców zachowań polskich internautów w tym względzie.
Dwie podstawowe postawy określili mianem podróżnika i researchera. Pierwszy po obejrzeniu programów podróżniczych sam chce zwiedzać i o tym opowiadać w sieci. Drugi gromadzi praktyczne informacje, głównie dla siebie, ale dzieli się nimi też z innymi.
Z kolei hipsterzy wykorzystują Internet, by śmiać się z mainstreamowych mediów czy kultury. Informatorzy dzielą się z innymi informacjami, przy okazji lansując siebie. Gustują w treściach najbardziej banalnych, jak chociażby hit Internetu "mięsny jeż".