Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Przestajemy się nudzić

Polacy przestali się nudzić w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. Dotyczy to głównie osób w wieku 13-17 i 18-24 lata, praktycznie nie rozstających się z przenośnymi urządzeniami podłączonymi do Internetu.

Wynika to z badań Uniwersytetu Łódzkiego, przeprowadzonych na zlecenie domu mediowego PanMedia Western, a cytowanych przez "Dziennik Gazetę Prawną".

Im młodsze pokolenie tym mniejsze ryzyko nudy. W grupie mobilnych internautów każda aktywność w realu ma kontynuację w sieci. Nazywa się to smart boredom, czyli inteligentna nuda. Nasi badacze wyodrębnili kilka wzorców zachowań polskich internautów w tym względzie.

Dwie podstawowe postawy określili mianem podróżnika i researchera. Pierwszy po obejrzeniu programów podróżniczych sam chce zwiedzać i o tym opowiadać w sieci. Drugi gromadzi praktyczne informacje, głównie dla siebie, ale dzieli się nimi też z innymi.

Z kolei hipsterzy wykorzystują Internet, by śmiać się z mainstreamowych mediów czy kultury. Informatorzy dzielą się z innymi informacjami, przy okazji lansując siebie. Gustują w treściach najbardziej banalnych, jak chociażby hit Internetu "mięsny jeż".

PAP

Zobacz także