Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Promocja Polski w krajach Unii Europejskiej

Rządowy program promocji Polski w krajach Unii Europejskiej przedstawi w Brukseli wiceminister spraw zagranicznych Andrzej Ananicz. Polskie placówki dyplomatyczne z krajów Unii Europejskiej na reklamowanie Polski dostaną 84,5 miliona złotych.

Pieniądze będą przeznaczone na tworzenie stron internetowych z informacjami o naszym kraju. Wieści z Polski ukażą się też w niektórych gazetach krajów "Piętnastki". Dodatkowo placówki dyplomatyczne będą organizować wyjazdy zagranicznych dziennikarzy do kraju.

Nie do końca jednak wiadomo, kto będzie adresatem takiej kampanii informacyjnej - czy szeroko pojęte społeczeństwo czy tylko elity. Polski rząd deklaruje tylko, że celem akcji jest przekonanie mieszkańców państw Unii do pomysłu poszerzenia Wspólnoty. W ostatnim czasie bowiem poparcie dla przyjmowania do "Piętnastki" nowych członków znacząco spadło. Zdaniem ekspertów wizerunek Polski ma Zachodzie wciąż jest oparty na stereotypach i doświadczeniach zachodnich turystów. Najbardziej szkodzi nam to, jak mieszkańcy Zachodniej Europy widzą polskie rolnictwo. Większość jest przekonana, że Polska w tej dziedzinie jest krajem bardzo zacofanym. Zdaniem specjalistów takiego postrzegania polskiej wsi nie zmieni nawet intensywna kampania promocyjna.

Posłuchaj także relacji brukselskiej korespondentki sieci RMF FM, Katarzyny Szymańskiej-Borginion:

RMF

Zobacz także