Pieniądze będą przeznaczone na tworzenie stron internetowych z informacjami o naszym kraju. Wieści z Polski ukażą się też w niektórych gazetach krajów "Piętnastki". Dodatkowo placówki dyplomatyczne będą organizować wyjazdy zagranicznych dziennikarzy do kraju. Nie do końca jednak wiadomo, kto będzie adresatem takiej kampanii informacyjnej - czy szeroko pojęte społeczeństwo czy tylko elity. Polski rząd deklaruje tylko, że celem akcji jest przekonanie mieszkańców państw Unii do pomysłu poszerzenia Wspólnoty. W ostatnim czasie bowiem poparcie dla przyjmowania do "Piętnastki" nowych członków znacząco spadło. Zdaniem ekspertów wizerunek Polski ma Zachodzie wciąż jest oparty na stereotypach i doświadczeniach zachodnich turystów. Najbardziej szkodzi nam to, jak mieszkańcy Zachodniej Europy widzą polskie rolnictwo. Większość jest przekonana, że Polska w tej dziedzinie jest krajem bardzo zacofanym. Zdaniem specjalistów takiego postrzegania polskiej wsi nie zmieni nawet intensywna kampania promocyjna. Posłuchaj także relacji brukselskiej korespondentki sieci RMF FM, Katarzyny Szymańskiej-Borginion: