Ponad dwa miliony posiłków w trzy lata
Program Podziel się Posiłkiem ma na celu wyeliminowanie niedożywienia dzieci w Polsce. Celem czwartej edycji, organizowanej przez Danone i Fundację Polsat we współpracy z partnerem strategicznym - Bankami Żywności, jest wsparcie i aktywizacja tych, którzy chcą walczyć z tym problemem społecznym na poziomie lokalnym.
Instytucje zaangażowane w program zakładają, że powstanie w tym roku co najmniej 500 koalicji, w ramach których biznes, samorząd, organizacje pozarządowe i media będą razem skutecznie walczyć z niedożywieniem.
Inauguracja czwartej edycji programu "Podziel się Posiłkiem" odbędzie się 27 września w Radomiu i uświetniona będzie koncertem z udziałem gwiazd: Moniki Brodki, Kasi Cerekwickiej, Kasi Kowalskiej, Krzysztofa Kiljańskiego, Mandaryny, Maryli Rodowicz, Stachursky'ego, Lidii Kopani i Anny Szarmach. Podczas koncertu swoją trasę rozpocznie ciężarówka Podziel się Posiłkiem. Przez półtora miesiąca ciężarówka jeździć będzie po Polsce i w kolejne soboty zatrzyma się w Lublinie, Ostrowcu Świętokrzyskim, Rzeszowie, Olsztynie, Tczewie i Pile, by 15 października dojechać do Rudy Śląskiej. W każdej z tych miejscowości wraz z przybyciem ciężarówki rozpocznie się lokalna zbiórka żywności organizowana przez Banki Żywności. Zbiórkom towarzyszyć będą wydarzenia kulturalne, koncerty i pikniki rodzinne.
Dzięki "Podziel się Posiłkiem" po raz trzeci, w ramach programu grantowego Danone "Masz pomysł? Podziel się posiłkiem!", przyznane zostaną dotacje na realizację działań lokalnych zmniejszających niedożywienie i jednocześnie wspierających wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży. Wybrane inicjatywy, które realizowane były w ubiegłym roku, zostaną przedstawione na antenie Telewizji Polsat.
Nowym elementem programu jest Akademia Podziel się Posiłkiem, której celem jest dotarcie do szkół i organizacji w Polsce z wiedzą na temat skutecznych sposobów walki z niedożywieniem dzieci poprzez korzystanie z dostępnych źródeł pomocy, a także poprzez tworzenie koalicji lokalnego biznesu, samorządu, mediów i organizacji społecznych.
Wzorem lat ubiegłych we wrześniu i październiku konsumenci mogą wesprzeć program, kupując produkty Danone z logo "Podziel się posiłkiem". Część zysku ze sprzedaży tych produktów zostanie przekazana na walkę z niedożywieniem dzieci w Polsce.
Październik to jednak nie koniec działań zmierzających do zmniejszenia tego problemu. Przez cały rok szkolny działać będzie Akademia Podziel się Posiłkiem oraz realizowane będą inicjatywy nagrodzone w programie grantowym. O rozwoju programu będzie można na bieżąco przeczytać na stronie internetowej www.podzielsieposilkiem.pl
materiały prasowe