Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

PKP: Jak oddać bilet

Rezygnujesz z podróży pociągiem i chcesz oddać bilet? Nie tak szybko. PKP przyjmują zwroty wyłącznie takich biletów, na których znajdują się specjalne poświadczenia. A te wcale niełatwo zdobyć...

By dostać specjalne poświadczenie, trzeba znaleźć się w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie. Musi to być więc dworzec kolejowy, na którym bilet był kupiony, albo położony na trasie podróży.

Na dworcu trzeba jeszcze znaleźć "miejsce poświadczania biletów", by dostać specjalny wpis. I wtedy można ruszyć do kasy po zwrot pieniędzy. Należy przy tym pamiętać, że bilet ważny jest dwa dni i jeśli się przeterminuje, możemy zapomnieć o pieniądzach.

Oczywiście, prościej byłoby oddawać w kasie nieskasowane przez konduktora bilety. Skąd więc te skomplikowane procedury? Okazuje się, że kolejarze nie do końca wierzą w skuteczność konduktorów i uczciwość pasażerów. Posłuchaj:

Tym pasażerom, którzy nie czują się kolejowymi naciągaczami, pozostaje złożyć reklamację i... cierpliwie czekać. Na jej rozpatrzenie kolejarze dają sobie trzy miesiące.

RMF

Zobacz także