Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

OBOP: Polacy nie interesują się wyprzedażami

Polacy nie interesują się wyprzedażami - wynika z najnowszego sondażu OBOP-u. Choć prawie wszyscy o nich słyszeli, to prawie połowa mało się nimi interesuje, a jedna czwarta - w ogóle.

Na wyprzedaży namiętnie kupuje tylko 18 procent naszego społeczeństwa. Co dziewiąty ankietowany spośród tych, którzy słyszeli o wyprzedażach, zadeklarował, że w tym roku kupił już coś na wyprzedaży. Głównie w ten sposób kupujemy odzież lub obuwie. Aż jedna trzecia badanych wybiera się dopiero na "wyprzedażowe" zakupy.

Większość respondentów sądzi, że dzięki takiej formie klienci mogą kupić coś dobrego, na co normalnie nie mogliby sobie pozwolić. 73 proc. badanych uważa, że wyprzedaże umożliwiają zakup potrzebnych towarów po okazyjnych cenach. Z kolei prawie dwie trzecie Polaków twierdzi, że wyprzedaże organizowane są po to, aby pozbyć się towarów, które się źle sprzedają, a więcej niż połowa - 54 proc. - jest zdania, że ceny wcale nie są wówczas tak bardzo obniżane. W przekonaniu większości wyprzedaże wprowadzają w błąd klientów. Ze stwierdzeniem, że wyprzedaże są przykładem dbania o klienta, zgadza się 46 proc. badanych, którzy słyszeli o takiej formie sprzedaży, a 42 proc. jest przeciwnego zdania.

Badanie zostało przeprowadzone od 27 do 29 stycznia 2001 roku na reprezentatywnej losowej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. TNS OBOP przeprowadził 1096 wywiadów.

RMF

Zobacz także