Media: Słabsza sprzedaż dzienników
Jak podał dzisiaj Presserwis - nowy newsletter z dziedziny mediów, marketingu, reklamy i public relations - prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie miały w pierwszym kwartale tego roku słabszą sprzedaż niż w tym samym okresie roku 2001. Wzrost zanotował jedynie "Puls Biznesu".
Najmniej straciła "Gazeta Wyborcza" (-3,6 proc.), której średnia sprzedaż od stycznia do marca br. wyniosła 443 596 egz. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" była niższa o 6,5 proc. i wyniosła 189 563 egz. "Super Express" zanotował spadek rzędu 11,6 proc. (sprzedaż - 315 161 egz.).
Spośród dzienników ogólnotematycznych najwięcej straciło "Życie". Mimo przeprowadzonej w ubiegłym roku zmiany makiety, w pierwszym kwartale tego roku sprzedano średnio 33 016 egz. Tej gazety - o jedną czwartą mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Średnia sprzedaż "Trybuny" od stycznia do marca tego roku wyniosła 39 385 egz., co oznacza 18-procentowy spadek. Aż o jedną trzecią spadła sprzedaż "Gazety Giełdy Parkiet" (8694 egz.).
Wydawcy tłumaczą gorsze wyniki trwającą od ubiegłego roku recesją. Nie dotknęła ona tylko "Pulsu Biznesu" - jego sprzedaż w pierwszym kwartale br. wyniosła średnio 22 500 egz. i była o 16,4 proc. wyższa niż w tym samym okresie 2001 roku.