Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Media: Słabsza sprzedaż dzienników

Jak podał dzisiaj Presserwis - nowy newsletter z dziedziny mediów, marketingu, reklamy i public relations - prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie miały w pierwszym kwartale tego roku słabszą sprzedaż niż w tym samym okresie roku 2001. Wzrost zanotował jedynie "Puls Biznesu".

Najmniej straciła "Gazeta Wyborcza" (-3,6 proc.), której średnia sprzedaż od stycznia do marca br. wyniosła 443 596 egz. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" była niższa o 6,5 proc. i wyniosła 189 563 egz. "Super Express" zanotował spadek rzędu 11,6 proc. (sprzedaż - 315 161 egz.).

Spośród dzienników ogólnotematycznych najwięcej straciło "Życie". Mimo przeprowadzonej w ubiegłym roku zmiany makiety, w pierwszym kwartale tego roku sprzedano średnio 33 016 egz. Tej gazety - o jedną czwartą mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Średnia sprzedaż "Trybuny" od stycznia do marca tego roku wyniosła 39 385 egz., co oznacza 18-procentowy spadek. Aż o jedną trzecią spadła sprzedaż "Gazety Giełdy Parkiet" (8694 egz.).

Wydawcy tłumaczą gorsze wyniki trwającą od ubiegłego roku recesją. Nie dotknęła ona tylko "Pulsu Biznesu" - jego sprzedaż w pierwszym kwartale br. wyniosła średnio 22 500 egz. i była o 16,4 proc. wyższa niż w tym samym okresie 2001 roku.

INTERIA.PL

Zobacz także