Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Krach na polskim rynku samochodowym

Analitycy ostrzegają przed krachem na rynku samochodowym. W tym roku sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadnie o ponad 30 procent w porównaniu z rokiem 1999.

Zdaniem przedstawicieli branży motoryzacyjnej główną przyczyną krachu są dwukrotne w tym roku podwyżki podatku akcyzowego na popularne marki. Do tego doszły gwałtowne podwyżki cen paliw, ubezpieczeń i oprocentowania kredytów, a także problemy Daewoo, którego centrala w Korei balansowała na krawędzi bankructwa.

Według danych firmy konsultingowej Samar, zajmującej się analizowaniem rynku samochodowego, krach na rynku uderzył przede wszystkim w krajowe fabryki motoryzacyjne. Do końca października Daewoo sprzedało o 50 tysięcy samochodów mniej niż przed rokiem, Fiat - mniej o 30 tysięcy, a Opel - o prawie 15 tysięcy sztuk.

I jak podkreśla Samar - jeśli dodać, że w tym roku z uproszczonego montażu aut zrezygnowały Ford, Opel i Fiat - to nic dziwnego, że sprzedaż aut krajowej produkcji jest o jedną trzecią niższa niż w roku 1999.

RMF

Zobacz także