Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Jak uczą polskie gimnazja?

Czy gimnazjum, do którego od września pójdzie twoje dziecko, wspiera czy psuje swoich uczniów? Można się tego dowiedzieć z badań opublikowanych po raz pierwszy przez Centralną Komisję Egzaminacyjną - powiadamia "Metro".

Naukowcy podzielili szkoły na:

szkoły sukcesu - do których trafiają uczniowie z wysokimi wynikami z podstawówki, a gimnazja wykorzystują ich potencjał;

wspierające - przyjmują słabych uczniów, ale pomagają im się poprawić;

neutralne - ich uczniowie kończą szkołę z podobnymi wynikami, z jakimi ją zaczynali;

wymagające pomocy - szkoła nie umie sprawić, by uczniowie choć trochę poprawili słabe wyniki, z którymi do niej przyszli;

niewykorzystanych możliwości - z podstawówki przychodzą nieźli uczniowie, ale na testach gimnazjalnych wypadają słabo.

CKE co prawda nie zrobiła ogólnopolskich zestawień, ale Anna Rappe z zespołu, który przeprowadzał badania przyznaje, że największą grupę stanowią szkoły neutralne, czyli takie, które dla swoich uczniów robią niewiele.

Kiepskim szkołom mają pomóc kuratoria. - Przeanalizujemy dane i wspólnie z dyrektorami szkół zastanowimy się, co robić - mówi Andrzej Kulmatycki, rzecznik mazowieckiego kuratorium. Pracować będzie też CKE. We wrześniu opublikowane będą kolejne wyniki gimnazjów (z lat 2005 i 2007), a najpewniej do końca roku pierwsze wyniki liceów - zapowiada "Metro".

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także