Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Czas poświątecznych reklamacji

Do Inspekcji Handlowych tuż po świętach zgłasza się więcej zawiedzionych klientów niż zazwyczaj. To efekt przedświątecznej gorączki zakupów. Okazuje się, że robione w pośpiechu sprawunki często były chybione. Skuszeni niską ceną decydujemy się na zakup zwykłych bubli.

Reklamować możemy właściwie wszystko. Musimy przy tym wykazać się znajomością przepisów. To one bowiem określają terminy, w których możemy sprzedawcom zgłaszać wątpliwości co do zakupionych towarów. W przypadku artykułów spożywczych terminy te są różne - od kilku godzin do miesiąca.

W każdym sklepie musi znajdować się wyciąg z przepisów, które dokładnie określają co i kiedy reklamujemy. Każdy sprzedawca zaś musi przyjąć reklamowany towar i w ciągu dwóch tygodni powiadomić nas pisemnie o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji. - Jeżeli tego nie uczyni, powinien zadośćuczynić żądaniu konsumenta, tzn. wymienić towar na nowy, zwrócić gotówkę naprawy - wyjaśnia Tomasz Ciesielski z Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy.

Ważne jest jednak, aby zachować dowody kupna artykułów, czyli faktury lub paragony. Wszystkie wątpliwości zaś zawsze możemy zgłaszać w inspekcjach handlowych.

RMF

Zobacz także