Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

70 proc. Polaków pije piwo

Wg najnowszych badań Demoskopu, ponad 70 proc. Polaków powyżej piętnastego roku życia pije piwo. Zdecydowanie częściej robią to mężczyźni (89 proc.) niż kobiety (55 proc.), osoby w wieku 20 - 29 lat (87 proc.) oraz osoby z wykształceniem zawodowym (82 proc.) i średnim (80 proc.).

Najczęściej piją piwo mieszkańcy miast, Ślązacy i mieszkańcy Wielkopolski. Do codziennej konsumpcji złocistego napoju przyznaje się 7 proc. ogółu Polaków powyżej 15. roku życia. Są to praktycznie wyłącznie mężczyźni, głównie między 40. a 60. rokiem życia, częściej mieszkający na wsi.

Wśród najbardziej znanych marek piw respondenci wymieniają Żywiec (88 proc.), Okocim (82 proc.), Lech (79 proc.), Tyskie (78 proc.), Warkę (73 proc.), EB (69 proc.), Królewskie (66 proc.) i Leżajsk (61 proc.). Piwa pite najchętniej to: Tyskie (21 proc.), Żywiec (19 proc.), Lech (12 proc.), Warka (12 proc.) i Okocim (7 proc.).

Ranking ulubionych piw nie do końca pokrywa się z wynikami sprzedaży, co oznacza, że nie zawsze kupujemy to, co pilibyśmy najchętniej. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest prawdopodobnie kilka, a należą do nich przede wszystkim cena oraz dostępność po szczególnych marek. W hipotetycznej sytuacji, kiedy wszystkie piwa kosztowałyby tyle samo, badani pozostaliby wierni najbardziej popularnym polskim markom: 20 proc. najchętniej piłoby piwo Żywiec, 13 proc. Tyskie a 10 proc. Warkę. Po marki zagraniczne sięgalibyśmy znacznie rzadziej - stosunkowo najwięcej osób sięgałoby po piwa holenderskie: Heineken (6 proc.) i Grolsch (4 proc.).

Najczęściej pijemy piwo w domu, bez specjalnej okazji (zdarza się to 34 proc. piwoszy) oraz w pubie lub restauracji (28 proc.). Prawie co czwarty piwosz (22 proc.) uważa, że piwo to świetny sposób na upały, natomiast 17 proc. lubi popijać piwo podczas oglądania telewizji.

Badanie przeprowadzono między 17 a 20 maja na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat.

INTERIA.PL

Zobacz także