- To rozgrywki, w których kluby będą występowały na zasadzie kontraktów podpisanych z Polską Ligą Koszykówki S.A - deklaruje na oficjalnej stronie PLK, prezes Jakubowski. - W umowach zawarte będą zasady, jakie muszą zostać spełnione, aby w tej lidze występować. Jest to swego rodzaju pakt między zainteresowanymi, który ma na celu podniesienie poziomu, zwiększenie wartości medialnej i atrakcyjności Tauron Basket Ligi. Rozpoczęliśmy dyskusję z klubami na temat szczegółów tego pomysłu - informuje prezes PLK. Będą dzikie karty Liga kontraktowa wg. prezesa Jakubowskiego nie oznacza zamknięcia rozgrywek. Do PLK mogą awansować (bez żadnych opłat) mistrz I ligi, ale musi ściśle wypełnić warunki kontraktowe, takie same, jakie mają pozostałe kluby. W przeciwnym razie pozostaje w I lidze. - W projekcie przewidujemy również możliwość przystąpienia zespołów na zasadzie dzikiej karty. Preferować tutaj będziemy ekipy z wielkich miast, dysponujące dużymi halami - wyjaśnia Jakubowski. Kontrakty na 3 lata Kluby chcąc podpisać trzyletnie kontrakty z PLK S.A. (przez ten okres będą praktycznie pewne gry w najwyższej klasie rozgrywkowej), muszą spełnić określone warunki m.in. w zakresie o infrastruktury obiektów sportowych, administracji klubowej, finansowym czy tez związanych z organizacją sportową. Kluby kontraktowe zapłacą wysokie wpisowe, ale będą miały prawo do uzyskania zniżek, które po zsumowaniu mogą dać nawet 100 procent wysokości wpisowego. Zniżek władze ligi będą udzielać za: grę w europejskich pucharach, grę polskimi zawodnikami, zatrudnienie polskich trenerów i asystentów trenera, wprowadzenie do gry młodych polskich zawodników, rozgrywanie meczów w dużych halach i za jak najlepszą frekwencję. Środki z wpisowego będą wracały do klubów w formie dofinansowania na rozgrywki Młodej KoszLigi. Będzie to liga rezerw, przeznaczona dla młodych polskich graczy, rozgrywająca mecze w tych samych parach przed lub po spotkaniach PLK. Władze TBL zagwarantują klubom odpowiednią liczbę transmisji telewizyjnych (także w internecie), zwiększeniu działań promocyjnych oraz wprowadzenie nagród finansowych. PLK, rm