Sukces promocji przez sport!
Bydgoszcz - miasto sportu, stolica polskiej lekkiej atletyki, mekka żużlowców. Zdaniem fachowców są to coraz silniej ugruntowane opinie dotyczące tego miasta.
Rozgrywany od kilku lat w "Łuczniczce" mityng Pedro's Cup wysunął się na pierwsze miejsce w światowej klasyfikacji zawodów z tzw. ograniczonym programem (zawody, w których rozgrywane są tylko wybrane konkurencje). Tym samym bydgoskie zawody lekkoatletyczne wyprzedziły dotychczasowego lidera światowych rankingów - niemieckie Arnstadt. W klasyfikacji uwzględniono 56 halowych imprez z całego świata. Oceniane były wyniki osiągane przez sportowców oraz promocja imprezy.
Z kolei podczas konferencji "Sport - marketing - promocja", która odbyła się pod koniec stycznia w Toruniu oceniono realną wartość wynikającą z promowania się samorządów poprzez wydarzenia sportowe. Specjaliści obliczyli wartość płynącą z częstego powtarzania nazwy miasta oraz pokazywania logo na antenie telewizyjnej przy okazji wydarzeń sportowych. Promocja Bydgoszczy w telewizji poprzez samą tylko drużynę siatkarską Delecty (w szczególności poprzez Piotra Gruszkę) wyceniona została na 3, 42 mln zł! Kwota przeznaczona przez Urząd Miasta w tym czasie na działalność klubu wyniosła natomiast 500 tys. zł. Była to zatem niezwykle udana inwestycja, która przyniosła realny zysk promocyjny opiewający na kwotę 2,92 mln zł.
Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony UM Bydgoszcz
materiały prasowe