Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Mistrzostwa Świata w Sportach Elektronicznych

Ponad 250 stanowisk komputerowych dla graczy przygotowali organizatorzy tegorocznego krajowego finału Mistrzostw Świata w Sportach Elektronicznych (ESWC), który trwa na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

/RMF

Pula nagród dla graczy polskiego finału wynosi ponad 100 tys. złotych.

Poznańska impreza to także prezentacja najnowszych tytułów gier komputerowych, nowoczesnego sprzętu i komputerowych podzespołów. Na targach prezentuje się ok. 50 firm: wydawców i dystrybutorów gier oraz producentów sprzętu.

Na imprezie pokazano m.in. najszybszą na świecie maszynę do gier z dwoma procesorami czterordzeniowymi i czterema kartami graficznymi.

Chętni mają też możliwość zabawy m.in. na profesjonalnych symulatorach bolidów F1. Dużym zainteresowaniem cieszą się też taneczne maty, oraz konsolowe gitary do uprawiania aktywnych form elektronicznej rozrywki.

Według przedstawicieli dystrybutorów gier, w Polsce można zauważyć stopniowe "cywilizowanie się" rynku i spadek piractwa związanego z grami komputerowymi.

- Piractwo jest oczywiście w Polsce ciągle bardzo wysokie. Samych pirackich pobrań "Wiedźmina" z Internetu było według naszych informacji ok. 80 tysięcy. Legalnie sprzedanych było 140 tys. egzemplarzy gry. Można jednak zauważyć spadek zjawiska. Wydawcy dodają do oryginalnych gier dużo dodatków: instrukcji, poradników, gadżetów; to przyciąga klientów - powiedział Michał Gembicki z firmy wydającej i dystrybuującej gry komputerowe.

Jak dodał, na zmniejszenie piractwa ma również wpływ spadek cen gier komputerowych i reedycje gier w niższych cenach. - Jeśli gra w sklepie kosztuje 19 zł., to jej nielegalne kopiowanie przestaje się opłacać - stwierdził Gembicki.

Według jego szacunków, zapalony gracz komputerowy w Polsce wydaje miesięcznie średnio ok. 100 - 200 zł na nowe gry komputerowe.

Wartość rynku gier komputerowych w Polsce szacowana jest na ok. 600- 800 mln. złotych. Jest to najszybciej rosnący rynek multimediów w Polsce. Według szacunków specjalistów, w 2009 roku wartość tego rynku przekroczy miliard złotych.

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także