10 lat INTERIA.PL
Oto najważniejsze fakty z dziesięcioletniej historii portalu INTERIA.PL
Rok 1999 - planowanie i przygotowanie
Sierpień 1999 r. - powołanie spółki Internet FM SA. 45% akcji należało do krakowskiej firmy technologicznej ComArch S.A., 50% do grupy RMF, pozostałe 5% akcji znalazło się w rękach osób fizycznych. Kapitał akcyjny spółki wyniósł 3 miliony złotych.
Pierwszym prezesem został Paweł Przewięźlikowski (wiceprezes ComArchu), wiceprezesem Grzegorz Wójcik (odpowiedzialny za strategię internetową RMF FM), a członkiem zarządu Ivo Makówka.
W tworzenie portalu angażowali się również aktywnie szefowie obu właścicielskich firm: Stanisław Tyczyński z Radio Muzyka Fakty Sp. z o.o. i Janusz Filipiak z ComArch S.A. oraz szef marketingu RMF FM Krzysztof Nepelski.
Październik 1999 r. - w sieci pojawia się pierwsza usługa oferowana przez Internet FM: elektroniczne konta pocztowe na Poczta.fm. Darmowe konta o wielkości 12 MB pierwszego dnia założyło ponad tysiąc osób.
Grudzień 1999 r. - podjęto decyzję, że Internet FM zostanie przemianowany na INTERIA.PL.
11 lutego 2000 r. - portal, wówczas zwany hubem (czyli zbiorem własnych stron i serwisów, a nie portalem, który jest tylko zbiorem odnośników i miejscem-bramą przechodzenia na inne strony) pojawił pod adresem www.interia.pl. Użytkownicy portalu zostali nazwani Interianami.
Na pierwszej stronie dominował katalog stron www, a oprócz niego znajdowała się tam poczta oraz pierwsze serwisy tematyczne: wiadomości, biznes, motoryzacja, kobieta, gry, turystyka i rozrywka.
Maj 2000 r. - prezesem spółki zostaje Tomasz Jażdżyński. Oglądalność portalu szacowano na 600 tys. internautów miesięcznie. Pojawił się serwis czatów internetowych Czateria. Miał wtedy 5 kanałów tematycznych. Pierwszym gościem czata moderowanego był reżyser Andrzej Wajda.
Druga połowa 2000 r. - uruchomiono nowe serwisy: forum dyskusyjne Hyde Park , Pogoda, Sport, Wakacje, odświeżone Gry, Melom@, Miasto WWW z bezpłatnymi stronami internetowymi, Szkoła, Foto i Kompass z bazą danych teleadresowych firm.
Grudzień 2000 r. - Komisja Papierów Wartościowych i Giełd dopuściła do publicznego obrotu 6 568 950 akcji spółki.
2 lutego 2001 r. - INTERIA.PL zadebiutowała na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wartość portalu oszacowano na 172 mln zł.
Sierpień 2001 r. - na Poczta.fm zarejestrowano milionowe konto pocztowe.
Rok 2001 poświęcony został na rozwijanie oferty produktowej i sprzedażowej portalu.
Lipiec 2002 r. - zmiany w zarządzie spółki. Na stanowisku członka zarządu Ivo Makówkę zastąpił Jacek Pasławski.
W 2002r. - rozpoczęto sprzedaż nowych usług, m.in. płatnych dostępów do treści z programów telewizji Polsat: BAR, IDOL, Debiut oraz połączeń wdzwanianych do internetu (dial-up) czy sprzedaży utworów muzycznych przez internet.
W 2003 roku - znaczące przebudowy i rozbudowy głównych serwisów portalu. Serwis Motoryzacja został poszerzony o działy Motosport, Tuning, Motofelieton i Ciekawostki. Serwis Rozrywka został wzbogacony o nową stronę główną prezentującą treści z jego trzech podstawowych działów: Muzyka, Film i Plotki. Również zrobiono porządek na stronie głównej serwisu Biznes i Ekonomia. W serwisie sportowym uruchomiono relacje na żywo.
Październik 2003 r. - zmieniono najważniejszą część portalu - stronę główną.
Październik 2004 r. - zmiana na stanowisku prezesa spółki: Jacek Pasławski zastępuje Tomasza Jażdżyńskiego. Członkiem zarządu zostaje Paweł Chwaleba.
W 2005 r. - uruchamiano nowe serwisy i usługi, zwiększano przychody z działalności, przeprowadzono nową emisję akcji, a w konsekwencji osiągnięto pierwszy zysk netto.
Styczeń 2005 r. - w portalu pojawia się coraz więcej usług multimedialnych: teledyski, filmy produkowane przez serwis Motoryzacja, skróty meczów ekstraklasy piłkarskiej. Ważnym elementem jest również nowa wyszukiwarka: Google.
Połowa 2005 r. - z logotypu INTERIA.PL, podobnie jak wcześniej z logo radia RMF FM znika charakterystyczna Smoczyca Matylda. Piszą dla nas najlepsi. W serwisie Fakty publikujemy teksty Roberta Makłowicza i Piotra Bikonta oraz Rafała Ziemkiewicza, w Sporcie Jana Tomaszewskiego, w Biznesie - Stanisława Michalkiewicza, w Kobiecie - Hanny Samson i Anity Lipnickiej.
Grudzień 2005 r. - użytkownicy dostają dostęp testowy do nowej platformy komunikacyjnej, na której oprócz istniejących wcześniej serwisów CZATeria, Randki i Poczta, znajdą również serwisy: Znajomi, Galeria, Blog i Gry Online. Liczba użytkowników portalu to 5,2 mln osób miesięcznie.
Marzec 2006 r. - uruchomienie komunikatora Stefan, za pośrednictwem którego użytkownicy mieli dostęp do zasobów CZATerii i poczty, Randek, Blogów, Znajomych, Gier Online i Galerii.
Czerwiec 2006 r. - uruchomiono lokalizator internetowy Map24.pl.
W 2006 roku - wiele serwisów przeszło poważne przebudowy. Do dyspozycji użytkowników oddano serwis Bazzar, który zastąpił dotychczasowe zakupy, pojawiły się nowe Fakty, Sport, Praca, Poczta oraz Nowe Technologie. W serwisie Blog pioniersko w polskim internecie oddano możliwość publikacji przez użytkowników plików wideo.
Czerwiec 2006 r. - ze stanowiska członka zarządu rezygnuje Grzegorz Wójcik. Jego miejsce zajmuje Marcin Borek. Skład zarządu zostaje rozszerzony o kolejnego członka, którym mianowany zostaje Marcin Jędrych.
Lato 2006 r. - rozpoczęła nadawanie pierwsza polska internetowa telewizja nadająca na żywo INTERIA.TV.
Październik 2006 r. - odwołano ze stanowisk: Jacka Pasławskiego, Marcina Borka i Marcina Jędrycha. Prezesem zarządu został Grzegorz Błażewicz, a jego zastępcą Dariusz Mazurkiewicz. Zmiany w zarządzie pociągnęły za sobą zmiany w składzie rady nadzorczej, z której wycofali się członkowie związani z radiem RMF FM.
2007 r. - realizacja obranej przez zarząd strategia wortalizacji, czyli tworzenia wielu mniejszych serwisów w domenach innych niż interia.pl: Poboczem.pl, Polskalokalna.pl, Deccoria.pl, Muzzo.pl, Smaker.pl. Wśród serwisów portalowych zadebiutowały odświeżone Kobieta, Facet oraz kolejne: Dziecko, Extremalne, Koneser, Formuła 1, serwisy dla Polonii: USA.interia.pl i Anglia.interia.pl. W maju uruchomiono 7. w historii wersję strony głównej.
Grudzień 2007 r. - podpisano umowę na sprzedaż akcji należących do ComArch S.A. koncernowi medialnemu Bauer Media Invest GMBH, który w tym czasie był już właścicielem Grupy RMF FM.
Luty 2008 r. - akcje spółki zostają wycofane z obrotu publicznego na giełdzie papierów wartościowych.
Maj 2008 r. - stanowisko prezesa zarządu po raz drugi obejmuje Tomasz Jażdżyński.
Lipiec 2008 r. - wiceprezesem zarządu zostaje dotychczasowy dyrektor marketingu i PR, Artur Potocki. Na stanowisku członka zarządu pozostał Paweł Chwaleba.
Druga połowa roku 2008 i rok 2009 - trwają prace przy tworzeniu nowej platformy technologicznej dla potrzeb kolejnych projektów i usług, kolejnej platformy pocztowej oraz nad wzbogacaniem treści oferowanych w portalu.
Sierpień 2009 r. - kolejnym członkiem zarządu zostaje Radosław Kucko, który jest odpowiedzialny za realizację nowych projektów.
Listopad/grudzień 2009 r. - uruchomienie nowych serwisów: kolejnej wersji Poboczem.pl, Styl.pl, Światseriali.pl, RMF24.pl, łączących cechy serwisów redakcyjnych ze społecznościowymi.