Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Kontrowersyjny projekt

Projekt nazywa się JezusMaria! Niebawem w internecie. Polskie galerie boją się go pokazywać. Artyści z Katowic pierwszą wystawę będą mieli w Niemczech - informuje "Gazeta Wyborcza".

Tuż przez Bożym Narodzeniem 2005 w jednym z katowickich hipermarketów pojawiły się nowe produkty. Na oko wyglądają jak mleko, ryż, sok. Tyle że nazywają się inaczej: "Ciało Chrystusa" albo "Krew Chrystusa". Opakowania dopracowane w szczegółach. W znak PET wpisane jest Oko Opatrzności, kod kreskowy rozkłada się w aureolę - pisze "GW".

Atrapy wykonali i wnieśli do hipermarketu Matylda Sałajewska i Michał Kopaniszyn - artyści katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. W wózku, ukryte pod kurtkami i rozstawili na półkach. Potem podglądali klientów.

Jak donosi gazeta, happening w hipermarkecie to część projektu, nad którym Sałajewska i Kopaniszyn pracują od półtora roku. Nazwali go JezusMaria! Huczy o nim artystyczny Śląsk.

INTERIA.PL

Zobacz także