Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

Poświątecznych wyprzedaży czar

Tradycyjnie, tuż po Bożym Narodzeniu w wielu krajach ruszają masowe, poświąteczne wyprzedaże. Lubią je Amerykanie, Brytyjczycy, Francuzi, a od niedawna także Polacy.

/RMF

'Dwa za cenę jednego', '50 proc. taniej' - takimi sloganami brytyjskie domy handlowe rozpoczęły okres poświątecznych wyprzedaży. Zdarza się jednak, że markowe ubrania można kupić nawet 70 proc taniej.

Przed świętami obroty w sklepach były tak małe, że poświąteczne wyprzedaże w niektórych sklepach ruszyły jeszcze... przed świętami. Według analityków, Brytyjczycy wydali mniej pieniędzy w obawie przed recesją i konfliktem w Iraku.

Nad Sekwaną poświąteczne wyprzedaże ruszą na całego ósmego stycznia i potrwają mniej więcej miesiąc. Przed niektórymi francuskimi butikami już wcześnie rano ustawiają się długie kolejki. Wiele pań, dzień przed rozpoczęciem wyprzedaży, przymierza stroje i zaznacza metki tak, aby jako pierwsze dotrzeć do kasy ze swoim wymarzonym, o połowę tańszym ciuchem.

W USA nawet kalendarz nie sprzyjał w tym roku handlowcom. Sezon zakupów między Świętem Dziękczynienia, a Bożym Narodzeniem był aż o 6 dni krótszy niż w ubiegłym roku. Dlatego sieci handlowe, chcąc pozbyć się towaru decydują się na nawet 75-procentowe obniżki cen.

Od kilku lat poświąteczne wyprzedaże stały się popularne także w polskich sklepach. Nie ma tam co prawda liczyć na tak wysokie obniżki jak na Wyspach czy w USA, ale 30-procentowe obniżki także przyciągają sporo klientów.

Posłuchaj relacji poznańskiego reportera RMF Dariusza Golińskiego:

RMF

Zobacz także