Czasem opuszczał lekcje, nie wyjmował przyborów, ciągle zamyślony. Ponieważ nie pamiętał, co było zadane, często był nieprzygotowany do lekcji. Dostawał gorsze stopnie. Gdy zdarzało się, że czuł się potrzebny - rozkwitał. Dziecku z nadpobudliwością psychoruchową niezwykle trudno jest dostrzec i zrozumieć otaczający go świat. Ma kłopoty z kontrolą własnej impulsywności, zaburzenia koncentracji uwagi, często jest nadruchliwe (choć nie zawsze). Dzieci z takimi zaburzeniami nie potrafią z dochodzących bodźców wybrać najważniejszego. Czy nastolatek z Siedliszcza miał zespół nadpobudliwości psychoruchowej (zespół ADHD) - nie wiadomo. Może jednak - gdyby rodzice wiedzieli, na co zwracać uwagę, a nauczyciele byli przygotowani do pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi - nie doszłoby do tego. Dlatego dla wszystkich, którym nie są obce problemy zaburzeń emocjonalnych u dzieci czy zespołu nadpobudliwości, pod koniec maja w Chełmie zostanie zorganizowana ogólnopolska konferencja poświęcona tym problemom. 27, 28 i 29 maja do Chełma przyjadą najlepsi w Polsce specjaliści w leczeniu zaburzeń u dzieci z Centrum CBT z Warszawy. Przewidziane są wykłady oraz zajęcia warsztatowe dla grup nauczycieli, dyrektorów szkół, lekarzy, rodziców.