Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

"Trajektoria lotu Tu-154M na potrzebę z góry założonej tezy"

Wszystko wskazuje na to, że trajektoria lotu Tu-154M została wykonana w raporcie MAK-u nie na podstawie czarnych skrzynek - mówi "Gazecie Polskiej Codziennie". prof. Wiesław Binienda z Uniwersytetu Akron w USA.

/Reporter

Według niego wykonano ją na potrzebę z góry założonej tezy o "pancernej" brzozie, oraz teorii, że samolot przewrócił się podwoziem do góry.

"GPC" zamieszcza fragmenty wywiadu z Biniendą, w którym uzasadnia on swoje tezy. Dziennik informuje też o spotkaniu z nim naukowców, doktorantów i studentów z polskich wyższych uczelni technicznych, którzy - jak pisze - "zapoznali się z badaniami, dotyczącymi technicznych aspektów katastrofy smoleńskiej, wyrazili swoją aprobatę dla tych analiz i potwierdzają ich wiarygodność".

Według "GPC" naukowcy zgadzają się z tezą Biniendy, że gdyby skrzydło rządowego tupolewa faktycznie uderzyło o brzozę, przecięłoby ją, nie naruszając swoich "zdolności nawigacyjnych".

Jednak w cytowanym artykule - poza wymienieniem nazwisk kilku wybitnych naukowców, którzy uczestniczyli w spotkaniu z Biniendą - trudno znaleźć potwierdzenie - z imienia i nazwiska - aprobaty któregokolwiek z nich dla tez prezentowanych podczas spotkania.

PAP

Zobacz także