Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

MON: Więcej paliwa dla pilotów

W najbliższych dniach minister obrony narodowej swoim rozkazem zwiększy limity zużycia paliw podczas lotów ćwiczebnych - informuje "Rzeczpospolita". Oznacza to zwiększenie czasu ćwiczeń praktycznych dla naszych lotników.

/Reporter

"Po korekcie limit ten będzie wynosił ok. 53 tys. ton paliwa lotniczego i ponad 200 ton benzyny lotniczej. Rozkaz wejdzie w życie w trzeciej dekadzie maja tego roku" - zapowiada płk Sylwester Michalski, rzecznik prasowy Sztabu Generalnego

Postulaty dotyczące tego zagadnienia były wysuwane już od dawna.

W lutym "Rz" ujawniła treść pisma gen. Andrzej Błasika, ówczesnego szefa polskiego lotnictwa. Z dokumentu wynikało, że ze względu na cięcia finansowe lotnicy w tym roku nie będą mogli wykonać zaplanowanych zadań. Ministerstwo Obrony Narodowej kolejny raz zaniżyło bowiem limity na paliwo w stosunku do zgłaszanych potrzeb.

Generał Błasik prosił więc ministra Bogdana Klicha o dodatkowe 11 tys. ton paliwa lotniczego oraz 75 ton benzyny lotniczej.

Szef polskiego lotnictwa zginął 10 kwietnia w katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem. Jego prośba zostanie spełniona teraz.

To nie pierwszy przypadek, że resort najpierw obniża limity, by potem - po wypadkach i interwencjach dowódców - zwiększyć przydział paliwa.

Przed rokiem, w maju 2009 r. nastąpiła poprawa, ale pozwoliła ona tylko na przeprowadzenie szkoleń na poziomie 72 proc. w stosunku do ich ilości w 2008 r.

Obecna decyzja polepszy sytuację, ale nie oznacza zakończenia kryzysu w naszym lotnictwie wojskowym. Jest kilka innych spraw, które także wymagają zmian - postuluje "Rzeczpospolita".

INTERIA.PL/PAP

Zobacz także