Pogoda
Warszawa

Zmień miejscowość

Zlokalizuj mnie

Popularne miejscowości

  • Białystok, Lubelskie
  • Bielsko-Biała, Śląskie
  • Bydgoszcz, Kujawsko-Pomorskie
  • Gdańsk, Pomorskie
  • Gorzów Wlk., Lubuskie
  • Katowice, Śląskie
  • Kielce, Świętokrzyskie
  • Kraków, Małopolskie
  • Lublin, Lubelskie
  • Łódź, Łódzkie
  • Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie
  • Opole, Opolskie
  • Poznań, Wielkopolskie
  • Rzeszów, Podkarpackie
  • Szczecin, Zachodnio-Pomorskie
  • Toruń, Kujawsko-Pomorskie
  • Warszawa, Mazowieckie
  • Wrocław, Dolnośląskie
  • Zakopane, Małopolskie
  • Zielona Góra, Lubuskie

"Dziennik Polski": Pociągi staną na wakacje

Szykuje się komunikacyjny paraliż na wakacje. W efekcie decyzji kolejowych związków zawodowych 29 czerwca na trasy nie wyjadą pociągi spółki Przewozy Regionalne - donosi "Dziennik Polski".

Szykuje się komunikacyjny paraliż na wakacje.
Szykuje się komunikacyjny paraliż na wakacje./Jan Graczyński/East News

Swój protest związkowcy motywują obroną stanowisk pracy. W ich opinii, działania podejmowane przez rząd i marszałków województw zmierzają do upadku spółki.

"Od północy 29 czerwca żaden pociąg Przewozów Regionalnych nie wyjedzie na tory" - informuje Leszek Miętek przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych.

Jak podaje dziennik, strajk obejmie wszystkie województwa i ma trwać do odwołania.

Wśród żądań związków wylicza się zaprzestanie powoływania przez marszałka konkurencyjnych spółek przewozowych, które przejmują obsługę najbardziej atrakcyjnych linii.

Jak argumentuje gazeta, związkowcy zaliczają marszałka województwa małopolskiego do grona największych przeciwników ratowania Przewozów Regionalnych.

Błąd popełniono jednak już na starcie, czyli przy ich tworzeniu. Początkowo PR należały do grupy PKP, ale rząd pozbył się "niedochodowej działalności" i przekazał ją samorządom. Odtąd marszałkowie mają udziały w spółce, w efekcie czego pojawiają się problemy z jej zarządzaniem.

Coraz więcej województw zakłada własne spółki kolejowe i  im przekazuje dotacje, zmniejszając dochody PR. Dług przewoźnika urósł już do 600 mln zł.


INTERIA.PL

Zobacz także